Intti tutuksi naisille

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 15.4.2019 7.00 - 15.8.2019 20.00

Perehdyttää naisten vapaaehtoista asepalvelusta mahdollisesti harkitsevat naiset sekä muutoin naisten palveluksesta kiinnostuneet naiset yhteiskunnan kokonaisturvallisuuteen yleisesti ja naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen erityisesti. Kurssilla selvitetään myös hakeutumiseen liittyvät asiat.

Varusmiespalvelusta mahdollisesti harkitsevat naiset sekä muutoin varusmieskoulutuksesta kiinnostuneet naiset. Alaikäraja 15 vuotta. Ei yläikärajaa.
Alaikäiset hyväksytään kurssille vain huoltajan kirjallisella luvalla.

Suositeltavat esitiedot

Kurssi on osa Sotinpuro 2019 -harjoitusta. Kouluttajina kurssilla toimivat varusmiespalveluksen suorittaneet naiset.

Lukion rehtori voi harkintansa mukaan hyväksyä tämän kurssin soveltavaksi kurssiksi.
Kurssilla kouluttajina toimiville asevelvollisille myönnetään kurssista kaksi (2) rinnasteista kh-vuorokautta (PKALTSTO:n päällikön päätös MO28109/18.12.2018)

Kurssimaksuun sisältyy koulutus, varusteet, huolto ja tapaturmavakuutus.

Kurssilla ei anneta sotilaallista koulutusta. Kurssilla perehdytään varusmiehen arkeen ja varusmieskoulutuksen erityispiirteisiin erityisesti naisen kannalta.

(Suurin osa kuluista katetaan avustuksella)

Ylämylly/Sotinpuron leirialue
Paloaukeantie 10 A