Radioamatöörikurssi (perusteet) / LOHI19

Kesto 1
Paikkakunta Lohtaja
Ilmoittautumisaika 19.5.2019 mennessä

MPK:n Kauhavan koulutuspaikka järjestää radioamatööritoiminnan esittely- ja koulutus päivän, jossa tutustutaan radioamatööritoiminnan perusteisiin.
Radioamatööreillä on maailmalla merkittävä rooli tilapäisten viestiyhteyksien rakentamisessa esim. suurten luonnonkatastrofien, tsunamien, maanjäristysten ja suurten metsäpalojen, sekä myrskyjen jälkeen, joissa luodaan yhteyksiä viranomaisille, auttajille ja tilanteen uhreille. Kurssilla saat tietoa siitä miten voit olla mukana esim. ns. kyläverkon toiminnassa.
Kurssi on hyvä alku lähteä suorittamaan radioamatöörien perusluokan tutkinto. Tietoa tarvittavasta opiskelumateriaalista ym. saa kurssilla.

Kurssi on suunnattu erityiseti nuorille (yli 16 v) radioteitse tapahtuvasta viestiliikenteestä ja radioamatööritoiminnasta kiinnostuneille henkilöille. Kurssi voivat osallistua myös muut radiamatööritoiminnasta kiinostuneet suomen kansalaiset.

Suositeltavat esitiedot

Lohtajan ampuma- ja harjoitusalue
Ohtakarintie 445
68230 Lohtaja

Kieli

suomi

Kysy lisätietoja

Kurssinjohtaja Janne Strang
Koulutuspäällikkö Juhani Alkio p. 040 725 4531.