CIED 1 - kurssi

Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 2.6.2020 12.37 - 11.10.2020 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja:

1. tuntee yleisimmät vastustajan käytössä olevat räjähteet ja niiden eri komponentit sekä käyttöperiaatteet
2. osaa joukon omasuojatoimenpiteet alueella, jossa räjähteiden käyttö on todennäköistä

Kurssi on suunnattu ensisijaisesti paikallisjoukkojen tiedustelijoille, pioneereille, ryhmänjohtajille sekä joukkueen johtajille. Tilan salliessa myös myös muut ilmoittautuneet voidaan huomioida.

Kurssin varustuksena käytetään M05 suojavaatetusta.
Ota mukaan muistiinpanovälineet. Osa harjoituksesta on sisätiloissa ja osa ulkotiloissa.

Tarkempi ohjelma ja koulutuksen sisältö toimitetaan kurssille valituille henkilöille erikseen ja henkilöt valitsee Puolustusvoimat sekä määrittelee koulutuksen sisällöt.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti.
Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle.
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla annetaan perusteet asiasta.
Luennot ja harjoitukset:
-Räjähdetietoiusuuden perusteet