PikkuNASTA FANNI 2020, Maastotaidot ja luonnonmuona

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Taivalkoski
Ilmoittautumisaika 27.7.2020 9.00 - 24.8.2020 23.55

Koulutuksen jälkeen kurssilainen tuntee joitakin syötäväksi kelpaavia luonnon raaka-aineita ja osaa valmistaa ruokaa maastossa kenttähygienian periaatteet huomioiden. Kurssilainen tuntee luonnonmerkeistä suunnistuksen periaatteet, osaa liikkua turvallisesti maastossa ja selviytyy luonnon olosuhteissa yön yli.

Ikäraja osallistujille on 16 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa. Kurssilla liikutaan ja yövytään maastossa.

PikkuNASTA -harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja val-miusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kun-toa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla käydään läpi maastossa selviytymiseen tarvittavat keskeiset tarvikkeet ja varusteet. Kurssilla harjoitellaan perustason maastotaitoja ja turvallista liikkumista (suunnistus, tulenteko, vesistön ylitys, ensiaputaitojen perusteet) sekä maastossa yöpymistä niin tilapäismajoituksessa kuin teltassa. Lisäksi valmistetaan ruokaa maasto-olosuhteissa ja tutustutaan kalan käsittelyyn.

Maijanlammen harjiotusalue
Ouluntie 58