_TÄYNNÄ_ PikkuNASTA Pihlajanmarja 2020: Kyberturvallisuuskurssi _TÄYNNÄ_

Ajankohta 16.10.2020 - 18.10.2020
Kesto 3 vrk
Ilmoittautumisaika 17.8.2020 9.00 - 6.9.2020 23.59

Koulutuksen jälkeen kurssin suorittaneet tuntevat kyberturvallisuuden ilmiönä niin yhteiskunnalliselta kuin yksilötasolta.

Kurssin suorittanut osaa tunnistaa ylei-simmät kyberturvallisuuteen liittyvät termit, yleisimmät kyberuhkat ja niiden torjuntakeinot.

Kurssin jälkeen osallistujilla on tietoa ja taitoa itsenäiseen tiedon etsimiseen ja osaamisen syventämiseen.

Ikäraja osallistujille on 16 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien kirjalli-nen lupa mukana harjoituksessa. Naisten Valmiusliitto lähettää lupalomakkeen ennen harjoitusta kaikille alle 18-vuotiaille.

Koulutus järjestetään virtuaalisena käyttäen etäyhteystyökalua.

Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemiatilanne. Tarkempi kurssiohjelma julkaistaan ilmoittautumisen yhteydessä MPK:n kurssikalenterissa.

PikkuNASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin.

Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin aikataulusta ja kurssin ohjelmasta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssi koostuu teoriaopetuksesta ja harjoituksista, joissa käsitellään keskeisiä ja ajankohtaisia kyberturvallisuuteen ja tietoturvaan liittyviä asioita. Kurssin sisällön avulla kurssilainen oppii ymmärtämään tietoteknisten asioiden, laitteiden ja sovellusten kyberturvallisuuden perusasioita ja kehittää omia kansalaistaitojaan ja lisäämään arjen turvallisuutta.

Kurssille osallistuminen edellyttää omaa tietokonetta ja toimivaa internet-yhteyttä.

Verkkokoulutus

KURSSINJOHTAJA: Kurssinjohtaja Anu Laitila, +358 40 84 55 021, laitila.anu@gmail.com
KURSSIN VARAJOHTAJA: Riitta Kauppunen, +358 50 4331260, riittakoo@gmail.com
MPK: Markus Häyhtiö, markus.hayhtio@mpk.fi