Hämeen Ilves 2020 Intti tutuksi naisille

Ajankohta 18.9.2020 - 20.9.2020
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 18.12.2019 13.10 - 29.8.2020 17.00

Antaa asepalveluksen suorittamattomille naisille mahdollisuus tutustua varusmieskoulutuksen olosuhteisiin, perustoimintoihin, armeijan tapoihin ja sääntöihin sekä kasarmi ja maastomajoittumiseen.
Kurssi antaa näkemystä varusmiespalveluksen olosuhteista ja tukee osallistujaa tämän tehdessä päätöstä hakeutumisesta naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen.
Kurssin jälkeen osallistuja
Tuntee
- sotilaallisen kurin ja järjestyksen tarkoituksen
- kasarmimajoittumisen
- yhdessä tekemisen merkityksen
Osaa
- suunnistuksen alkeet
- liikkua johdetusti eri tavoilla
- pystyttää teltan ja yöpyä sotilasteltassa
- huolehtia omista varusteistaan ja toimintakyvystään
Hallitsee

Kaikille yli 18 -vuotiaille naisille, jotka ovat kiinnostuneet varusmiesten toimintaympäristöstä ja koulutuksesta. Kurssille ilmoittautuvan on oltava Suomen kansalainen.
Edellytyksenä on normaali peruskunto ja kyky huolehtia itsestään ja varusteistaan. Kurssi ei sovellu liikuntarajoitteiselle sillä kasarmit eivät ole esteettömiä ja osa kurssista toteutetaan maastossa.

Kurssi on MPK:n sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta.
Olet joko nuori nainen, varusmiehen äiti tai tyttöystävä, reserviläisen puoliso ja haluat tietää, mitä siellä ”intissä” tehdään. Kurssi antaa valmiuksia mahdollisen naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittamiseen.
Kurssi vaatii normaalin peruskunnon, koska se sisältää hieman fyysisyyttä, maastoliikkumista ja majoittumisen maasto-olosuhteissa.

Kurssi on osa isompaa Hämeen Ilves -harjoitusta.
Kurssilla tutustutaan varusmiehen perusarkeen, tutustutaan varusteisiin ja päästään niitä käyttämäänkin.
Kurssin aiheita ovat mm:
- majoittuminen ja sisäpalvelus
- arvojärjestelmä ja puhuttelu
- varusteet ja niiden pakkaaminen
- ensiapukoulutus
- maastomajoitus
- kenttäruokailu
Ensimmäinen yö yövytään kasarmilla ja ruokaillaan varuskuntaravintolassa. Toinen yö yövytään teltassa, joka itse opetellaan kasaamaan ja syödään pakista, eli maastoruokailua myös ohjelmassa.
Opetellaan liikkumaan sotilaallisessa muodossa ja opitaan muita sotilaselämään kuuluvia asioita.
Kurssilla ei käytetä aseita.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298