Naiset rauhaa turvaamassa - seminaari KRIHA20

Kesto 1,0 vrk
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 1.7.2020 8.00 - 5.9.2020 16.00

Tapahtuman tarkoitus on jakaa tietoa ja kokemuksia rauhanturvaamisesta, erityisesti toimintavalmiutta mahdollisesti harkitseville armeijan käyneille naisille sekä saattaa yhteen jo operaatioissa palvelleita. Myös miehet tervetuloa!

Sotilaallisesta kriisinhallinnasta kiinnostuneet ja operaatioissa palvelleet naiset ja miehet, lämpimästi tervetuloa seminaariin tapaamaan muita kriisinhallinnasta kiinnostuneita ja kuulemaan miksi meitä tarvitaan lisää.
YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselma 1325 ja Suomen kansallinen toimintasuunnitelma edellyttää naisten määrän kasvavan sotilaallisessa kriisinhallinnassa.

Kurssi on luentomuotoinen ja sisätiloissa.
Mitä kurssilaisen tulisi huomioida ennen MPK:n harjoitusta, sen aikana ja sen jälkeen? Ohjeistus päivittyy tarpeen mukaan. Muistathan lukea ohjeen aina ennen koulutukseen osallistumista.
Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle

Alustava ohjelma (järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin):

12.30 Tervetulosanat
12.40 Naisena konfliktien keskellä - Pia Stjernvall, suurlähettiläs, Kosovon Suomen suurlähetystö (etäyhteys)
13.00 Naisten merkitys kansainvälisessä kriisinhallinnassa - Esa Janatuinen, erikoissuunnittelija, Pääesikunta
13.20 Rekrytointi operaatioihin - Porin prikaati, rekrytointisektori (etäyhteys)
13.40 Yleisökysymykset
14.10 Kahvitus
14.30 Kokemuksia operaatioista -paneelikeskustelu, neljä kriisinhallintatehtävissä palvellutta naista
15.30 Yleisökysymykset
15.50 Tilaisuuden päätössanat
16.00 Ohjelma päättyy

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66