Sysmän pataljoonan perinnemarssi

Paikkakunta Sysmä
Ilmoittautumisaika 18.7.2020 10.00 - 3.10.2020 9.00

Jalkamarssin tavoitteena on
1) tuottaa fyysisesti toimintakykyisiä ja hyväkuntoisia reserviläisiä kriisi-ja poikkeusolojen tarpeisiin
2) herättää tai vahvistaa reserviläisissä elinikäistä liikuntaharrastusta
3) vahvistaa reserviläisten maanpuolustustahtoa sekä edistää heidän terveitä elämäntapoja.
4) herättää sitoutumattomissa reserviläisissä kipinän liittyä aktiivireserviläiseksi

Kurssi soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneiile reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Marssille voi osallistua kaikki henkilöt jotka haluavat testata marssikuntoaan. Ennen marssia täytetään jokaisen osalta terveystietolomakkeet.

Suorittamalla kalenterivuoden aikana kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa reserviläinen saa kurssista yhden (1) rinnasteisen kertausharjoitusvuorokauden.

Reserviläiset marssivat 27 km:n jalkamarssin sotilasvarustuksessa johon kuuluu maastopuku (vast.) ja reppu (10 kg).
Maastopuku (tai vastaava), päähine, reppu(10kg), varsi- tai vaelluskengät,
juotavaa, eväät (jokainen huoltaa itsensä).
Siviilit ja ”ei sitoumuksen tehneet” reserviläiset voivat osallistua marssille sopivalla, itse valitsemallaan va-rustuksella. Huoltavat myös itsensä.
Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.

27 km:n pituinen jalkamarssi käsketyssä sotilasvarustuksessa (siviilit
09.00-09.30 Nuoramoisten seurojentalo Marssin aloituspuhuttelu/ Mikko Sippola / Jyri-Pekka Schildt
09.30 – 15.30 27 km:n marssin suoritus 10 kg:n pakkauksella
15.30 -Nuoramoisten seurojentalo Marssin päättäminen
-Tarkistetaan, että osallistuja ovat saapuneet perille, terveyden tarkistus kyselemällä.
-Todistusten ja merkkien jako.
Pitkänmatkalaisille tarjotaan tarvittaessa makuupussimajoitus omin välinein Nuoramoisten seurojentalolla.

Sysmä Nuoramoisten Seurojen talo
Välttimäentie 10