Ajankohtaista kyberturvallisuudesta

Kesto 0,2
Paikkakunta Webinaari (Zoom)
Ilmoittautumisaika 3.8.2020 9.00 - 27.8.2020 23.00

Kurssilla opit tunnistamaan yleisimpiä tietoturvauhkia, torjumaan niitä ja parantamaan omaa tietoturvaasi. Kurssin jälkeen osallistujalla on tietoa ja taitoa itsenäiseen tiedon etsimiseen ja osaamisen syventämiseen.

Kyberturvallisuudesta kiinnostuneille naisille, joilla on tahto ymmärtää tietoteknisten asioiden, laitteiden ja sovellusten kyberturvallisuuden perusasioita ja kehittää omia kansalaistaitojaan.

Osallistuminen ei vaadi aiempaa perehtyneisyyttä asiaan.

Webinaariin hyväksytyille lähetetään erillinen hyväksyntä ja tarkemmat ohjeet osallistumisesta sekä liittymislinkki sähköpostilla. Tilaisuus järjestetään virtuaalisena käyttäen Zoom-etäyhteyssovellusta. Kurssilaisten edellytetään liittyvän tilaisuuteen omalla nimellä (etunimi ja sukunimi) ja kuvayhteydellä. Zoom-sovellus (maksuton) pitää ladata koneelle, jotta voi osallistua ryhmätehtäviin.

Oletko kokenut verkossa kiperiä tilanteita tai kenties klikannut joskus haittaohjelman sisältävää linkkiä tai oletko kenties saanut joskus kalasteluviestejä jonkun tunnetun organisaation nimissä?

Tule verkkokurssille oppimaan lisää kyberturvallisuuteen liittyvistä ajankohtaisista tapahtumista ja ilmiöistä. Kurssilla saat vinkkejä oman tietoturvasi parantamiseen ja opit mm. miten huijaus- ja kalasteluviestejä voi tunnistaa.

Kurssi sisältää ennakkotehtävän, teoriaosuuden ja ryhmätehtävän.
Kurssi toteutetaan yhteistyössä Naisten Valmiusliiton kanssa ja kouluttajana toimii Anu Laitila.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Kurssinjohtaja
Christina Forsgård,