Kesäyön marssi Vaasa

Ajankohta 14.8.2021
Paikkakunta Vaasa
Ilmoittautumisaika 2.11.2020 18.29 - 8.8.2021 23.59

Kesäyön marssin tavoitteena on kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä kehittää reserviläisten marssitaitoja.

Reserviläiset voivat suorittaa MPK:n Fyysinen toimintakyky etäopiskelupaketin ennen marssia.

Kurssi soveltuu kaikille täysi-ikäisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Suorittamalla kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa saman kalenterivuoden aikana reserviläinen on oikeutettu yhteen (1) rinnateiseen kertausharjoitusvuorokauteen.

Kesäyön marssi Vaasa toteutetaan lauantaina 14.8.2021. Vuoden 2021 marssireitit kulkevat vaihtelevissa ja kauniissa maisemissa.

Kesäyön marssi on vuosittain järjestettävä hyvän mielen kävelytapahtuma, johon voivat osallistua yksin, kaksin tai kasata vaikka harrasteporukasta tai työkavereista kokonaisen joukkueen. Uskallatko haastaa itsesi ja kaverisi mukaan marssimaan?

***

HUOMIOITAVAA:

- Valittavana 42 ja 25 km matkat!
- Voit myös halutessasi marssia useampana päivänä osana Vaasan marssia, joka järjestetään 13-15.8.2021.
- MPK järjestää ilmaisen majoitusmahdollisuuden (keittiötilat ja suihku, autopaikat).

Kaikki ilmoittautumiset tapahtuvat tähän kurssiin. Lähetämme ennen kurssia kyselyn jossa osallistuja voi ilmoittaa tarpeen majoitukselle ja valita kuljettavan matkan (25/42 km).

Reserviläiset marssivat sotilasvarustuksessa johon kuuluu maastopuku, varsikengät ja reppu. Lähtökohtaisesti kurssille osallistuja vastaa itse omasta varustuksesta.

Pidempään marssiin on syytä valmistautua huolella. Varsinkin 42 km marssia varten kannattaa harjoitella nousujohteisesti. Hyvät "sisään ajetut kävelykengät" ovat ehdottomat ja mukaan kannattaa varata rakkolaastareita, vaseliinia ja talkkia. Lisäksi matkaan kannattaa ottaa hyvin istuva reppu sekä riittävästi juomaa. Pidempää marssisuoritusta voit harjoitella esimerkiksi MPK Pohjanmaan järjestämillä Reservin kenttäkelpoisuusmarsseilla.

Hinta sisältää kuljetuksen, kartat, kunniakirjan, osallistujavakuutuksen, sekä huollon. Osallistumismaksu on 15€.

Ilmoittautuminen kurssille päättyy 8.8.2021 klo: 23.59!!!

Tapahtumassa ei ole ajanottoa, eikä virallisia sijoituksia jaeta.

***
Kesäyön marssi Vaasa toteutetaan yhteistyössä Vaasan kävelyklubin ry:n Vaasan Marssi tapahtuman kanssa.

Vaasan Marssi on hyväksytty Suomen edustajaksi kansainvälisen kävelyjärjestön (International Walking Association, IML) tapahtumarenkaaseen.

Lisätietoa Vaasan Marssista: https://www.vaasanmarssi.fi/

Lähtöpaikka on Suomen Vapauden patsaan luona kauppatorilla.

Varotoimena koronaviruksen leviämisen estämiseksi lähdöt tehdään liukuvasti:

Lähtöajat ovat seuraavat:
-25 km klo: 15.00