Kesäyönmarssi ,jalkapatikka 6 km

Kesto 0,1
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 7.4.2021 14.00 - 7.6.2021 13.00

Kurssin tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää fyysistä peruskuntoa taivaltamalla kuuden kilometrin matka oman kunnon ja tuntemuksen mukaisella nopeudella.

Kaikki perusterveet 15 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset.
Alle 18-vuotiaat vain huoltajan kirjallisella suostumuksella.

Jalkapatikka - kurssi on osa Kesäyön marssi - marssitapahtumaa.
Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Kesäyön marssin tavoitteita ovat kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä etenkin nuorten aktivoiminen maastossa liikkumiseen. Samalla marssi on hyvän mielen kävelytapahtuma, johon voivat osallistua kaikki 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Osallistua voi yksin, kaksin, koko perheen voimin tai kasata vaikka harrasteporukasta tai työkavereista kokonaisen joukkueen.

Kurssille voi ilmoittautua etukäteen MPK:n kurssikalenterin kautta tai paikan päällä. Paikan päällä ilmoittautuneilta kurssimaksu peritään maksupäätteellä.

Tämän tapahtuman yhteydessä järjestetään tämän marssin lisäksi kaksi reserviläismarssia (10 km:n pikamarssi ja 25 km:n kenttäkelpoisuusmarssi) sekä yöaikaan marssittava 42 km:n maastomarssi.

MPK seuraa tiivisti koronatilannetta valtakunnallisesti ja alueellisesti ja tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 12.6.

klo 13.00 mennessä Kurssilaisten ilmoittautuminen
klo 13.00 – 14.00 Lähtö marssille omaan tahtiin
klo 13.00 – 15.30 Jalkapatikka 6 km suoritus Paloaukean lähimaastossa
klo 14.00 – 16.00
Marssilta paluu omaan tahtiin
- kunniakirjan ja muistopalkinnon jako

Kurssimaksu kattaa kurssiaikaisen vakuutuksen ja huollon. Marssin suorittaneet saavat myös kunniakirjan ja pienen esinepalkinnon.

Ylämyllyn Varastoalue
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Koulutuspäällikkö Timo Mononen (timo.mononen@mpk.fi, 040 7194105)