PikkuNASTA Huovitar 2021: Henkinen kriisinkestävyys

Kesto 2,0 vrk
Paikkakunta Verkkoympäristö: Zoom
Ilmoittautumisaika 4.1.2021 9.00 - 14.3.2021 23.59

Koulutuksen jälkeen kurssilainen muistaa erilaisia yksilöllisiä tapoja käyttäytyä kriisissä sekä osaa ottaa käyttöön erilaisia vuorovaikutuskeinoja auttaakseen ja tukeakseen kohdatessaan kriisissä olevaa ihmistä.

Soveltuu kaikille ja kaikenikäisille. Kurssi ei ole tarkoitettu itse akuuttia kriisiä läpikäyvälle. Alaikäraja osallistujille on 18 vuotta.

Kurssit on muutettu etäkursseiksi koronatilanteesta johtuen ja toteutetaan viikonloppuna etäyhteyksin erillisen aikataulun mukaan. Koulutus alkaa perjantaina 26.3. klo 17.30 ja päättyy sunnuntaina 28.3. klo 14. Tarkempi ohjelma ja ohjeet lähetetään osallistujille ennen koulutuksen alkua.

Kurssille osallistuminen edellyttää kurssilaiselta älypuhelinta/tietokonetta ja riittävää verkkoyhteyttä sekä valmiutta etäyhteyteen.

PikkuNASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Jatkotaso on mainittu erikseen. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa koulutusta.
Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemia, jonka vuoksi kurssi toteutetaan keväällä 2021 etänä. Lisätietoa verkkototeutuksesta tulee ilmoittautuneille ennen kurssin alkua.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Teoriatietoa erilaisista kriiseistä ja auttamismenetelmistä sekä eri toimijoiden rooleista auttamistilanteissa. Aiheita käydään läpi esimerkkitapausten pohjalta ja samalla mietitään myös omaa käyttäytymistä ja jaksamista vapaaehtoisena auttajana. Koulutus on luentopainotteista, mutta voi sisältää osallistuvaa tilanteiden harjoittelua ja purkua.

Osallistumismaksuun sisältyy liiton päähine ja todistus.

Etäkoulutus Verkkoympäristö: Zoom

Kurssinjohtaja Minna Haaranen-Mäkipuro,