NASTA Merituuli 2021 Informaatiovaikuttaminen

Kesto
Paikkakunta Verkkoympäristö
Ilmoittautumisaika 16.2.2021 9.00 - 28.2.2021 23.59

Kurssilainen ymmärtää informaatiovaikuttamisen käsitteen ja osaa soveltaa oppimaansa tulkitakseen informaatiovaikuttamista, ottaakseen käyttöön suojautumiskeinoja sekä torjuakseen disinformaation levittämistä ja vaikuttavuutta.

Kurssi soveltuu erityisen hyvin työelämässä oleville, media- ja viestintäalan toimijoille sekä alan opiskelijoille. Kurssi on henkisesti vaativa. Kurssin osallistujien alaikäraja on 18 vuotta.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.
Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemia, jonka vuoksi harjoitus toteutetaan keväällä 2021 etänä. Lisätietoa verkkototeutuksesta tulee ilmoittautuneille ennen kurssin alkua.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista ja aikataulusta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Etäkurssi toteutetaan seuraavalla aikataululla:
PE 9.4. klo 13.30-19.00
LA 10.4. klo 9.30-17.30
SU 11.4. klo 8.30-15.00
Informaatiovaikuttamisen kurssilla tutustutaan informaatiovaikuttamisen eri muotoihin, informaatiosotaan ja propagandalta suojautumiseen. Kurssilla tutustutaan informaatiovaikuttamiseen erilaisten case-harjoitusten avulla. Kurssilaiselta edellytetään hyvää ATK-osaamista ja omaa kannettavaa tietokonetta tai tablettitieto-konetta, jossa on langaton internetyhteys (wifi), tai älypuhelinta, jossa on dataliittymä.

Etäkoulutus Verkkoympäristö

Kurssinjohtaja Iina Palonen, puh. 040 417 9453, iina.palonen@gmail.com
Kurssin varajohtaja Satu-Maria Töyrylä, puh. 050 3659 848, satu-maria.toyryla@ekami.fi
MPK Kaakkois-Suomi