NASTA Merituuli 2021 Lapsen kohtaaminen kriiseissä

Kesto
Paikkakunta Verkkoympäristö
Ilmoittautumisaika 17.2.2021 9.00 - 28.3.2021 23.59

Kurssilainen tuntee lasten erityisaseman erilaisissa kriisitilanteissa sekä perusperiaatteet lasten kohtaamisessa ja tukemisessa. Kurssilainen osaa nimetä sidosryhmät, jotka auttavat ja toimivat lapsen kriisinhoidossa.

Soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneille, jotka toimivat tai haluaisivat tulevaisuudessa toimia lasten parissa.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.
Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemia, jonka vuoksi harjoitus toteutetaan keväällä 2021 etänä. Lisätietoa verkkototeutuksesta tulee ilmoittautuneille ennen kurssin alkua.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista ja aikataulusta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Etäkurssi toteutetaan seuraavalla aikataululla:
PE 9.4. klo 13.30-19.00
LA 10.4. klo 9.30-17.30
SU 11.4. klo 8.30-15.00
Kurssilla käsitellään kriisien vaikutusta lapsiin ja harjoitellaan lapsen kohtaamista ja tukemista häiriötilanteissa ja suuronnettomuuksissa. Kurssi vahvistaa käytännön harjoitusten avulla valmiutta kohdata ja tukea lapsia kriisitilanteissa. Kurssilla käydään läpi mm. keskeiset lasten suojelun periaatteet, Lapsiystävällinen tila -toimintamalli ja harjoitellaan sekä psykologisen ensiavun että fyysisen ensiavun antamista.

Etäkoulutus Verkkoympäristö

Kurssinjohtaja Kristiina Kokljuschkin, puh. 050 337 5237,