Taistelupelastaja 2/2 -kurssi

Ajankohta 9.7.2021 - 11.7.2021
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 1.2.2021 1.00 - 25.6.2021 12.00

Kurssin tavoitteena on kouluttaa taistelijalle taisteluensiavun perusteet ja antaa valmiuden toimia taistelupelastajan tehtävässä. Taistelupelastajan peruskurssi, osa 1/2 ja Taistelupelastajan peruskurssi osa 2/2 muodostavat taistelupelastajan peruskoulutuskokonaisuuden. Molempien osioiden suorittaminen antaa valmiudet toimia taistelupelastajan tehtävässä.

Taisteluensiapu pohjautuu Tactical Combat Casualty Care (TCCC) -toimintamalliin.

Kurssi on tarkoitettu paikallisjoukkoihin sijoitetuille tai sijoituskelpoisille taistelupelastajaksi koulutettaville sekä tehtävästä kiinnostuneille reserviläisille.

Kurssille osallistujilta edellytetään Taistelupelastajan peruskurssin osion 1/2 hyväksytty suoritus tai vastaavat tiedot. Mikäli olet suorittanut Taistelupelastajan peruskurssi osa 1/2 sisällön mukaisen kurssin muualla kuin Tikkakoskella ole etukäteen yhteydessä kurssin johtajaan.
Koulutus tapahtuu jalkaväen toimintaympäristössä ja sopii erinomaisesti paikallispataljoonien kyseisiin tehtäviin sijoitetuille tai sijoituskelpoisille reserviläisille.

Tarkempi sisältö ja kurssin aikataulu ilmoitetaan kurssin alussa.

Vanha esikuntakomppania
Immolantie 9