NASTA FRISKI 2021: Henkinen kriisinkestävyys

Ajankohta 17.9.2021 - 19.9.2021
Ilmoittautumisaika 27.5.2021 13.00 - 29.8.2021 23.00

Kurssilainen tuntee erilaisia yksilöllisiä tapoja käyttäytyä kriisissä sekä osaa ottaa käyttöön erilaisia vuorovaikutuskeinoja auttaakseen ja tukeakseen kohdatessaan kriisissä olevaa ihmistä. Koulutus kehittää kykyä analysoida kriisitilanteen jälkeen tapahtumaa.

Kurssi ei ole tarkoitettu itse akuuttia kriisiä läpikäyvälle. Kurssi soveltuu kaikille aiheesta kiinnostuneille, alaikäraja on 16 vuotta. Alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa.

Naisten Valmiusliiton NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta. Koulutus toteutetaan etäyhteyksin. Kurssille osallistuminen edellyttää kurssilaiselta älypuhelinta/tietokonetta, jossa on kuva- ja ääniyhteys.

Lisätietoa verkkototeutuksesta tulee ilmoittautuneille ennen kurssin alkua.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin aikataulusta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Teoriatietoa erilaisista kriiseistä ja auttamismenetelmistä sekä eri toimijoiden rooleista auttamistilanteissa. Aiheita käydään läpi esimerkkitapausten pohjalta ja samalla mietitään myös omaa käyttäytymistä ja jaksamista vapaaehtoisena auttajana. Koulutus on luentopainotteista. Kurssi sisältää Vapepan henkisen tuen peruskurssin.

Osallistumismaksuun sisältyy koulutus, liiton päähine ja todistus.

Verkkoympäristö: Zoom

Kurssinjohtaja: Marita Loukiainen, p. 050 343 33 35,
marita.loukiainen@kokkolanensijaturvakoti.fi
Kurssin varajohtaja Sari Pekkarinen, p. 050 367 3369.
sa.pekkarinen@luukku.com

MPK Pohjanmaa: Piiritoimisto p. 0400 395 909, pohjanmaa@mpk.fi