Radioamatöörin T2-preppaus - Teams verkkokurssi

Kesto 2,0 vrk
Paikkakunta Etäkurssi
Ilmoittautumisaika 18.2.2021 13.52 - 16.3.2021 8.00

Kurssin tavoitteena on antaa valmiudet suorittaa hyväksytysti Liikenne- ja viestintäviraston radioamatöörien yleisluokan pätevyyden antava T2 tutkinto. T2 tutkinto oikeuttaa käyttämään yleisluokan määrittelyn mukaista radioamatöörilähetintä ja -asemaa sekä on HAREC-yhteensopiva. Radioamatöörien kansainvälisellä HAREC-todistuksella voi hakea radioamatööriluvan ja -kutsumerkin ulkomailta.
Kurssin jälkeen osallistuja tuntee T2-moduulia koskevat läpäisyvaatimukset. Hän osaa ilmoittautua tutkintoon sekä tietää miten harjoitella tutkintoon itsenäisesti kurssin ohella.

Kurssi on suunnattu radioamatöörin yleisluokan tutkintoon tähtäävien lisäksi kaikille elektroniikasta, radiotekniikasta, antenneista tai radioaaltojen etenemisestä kiinnostuneille.
On kuitenkin suositeltavaa, että osallistujilla on radioamatöörin perusluokan tutkinnon T1 läpäistynä tai vastaavat tiedot. Kurssille osallistujan on oltava 18-vuotta täyttänyt.

Kurssi muodostuu viidestä kolmen tunnin kurssi-illasta. Kurssi käsittää yhteensä 15 tuntia
Verkkoluennoille osallistumisen lisäksi kurssilaiselta vaaditaan runsaasti itsenäistä opiskelua sekä oma-aloitteisuutta tutkintoon ilmoittautumisessa.

31.3. Kurssikerta 1: Aihepiiriin tutustuminen ja T1 tason osaamisen varmentaminen
7.4 Kurssikerta 2: Sähkön peruskäsitteet, mittaaminen, komponentit, taajuus
14.4. Kurssikerta 3: Vastaanottimet. lähettimet, modulaatio, lähetelajit
21.4. Kurssikerta 4: Antennit, siirtolinjat, radioaaltojen eteneminen, häiriöt
28.4 Kurssikerta 5: Sähköturvallisuus, kertaus

Yleisluokan tutkinnon suorittaminen on kurssista erillinen asia ja sovitaan henkilökohtaisesti radioamatööriliiton tutkinnonvastaanottajien kanssa. Kurssin järjestäjät antavat opastusta käytännön asioissa.

Kurssi-iltojen alustava opetussisältö löytyy materiaalista.

Tervetuloa mukaan!

Verkko-opetus; Teams Etäkurssi