Maavoimat 202X: Erikoisjoukkotoiminta paikallispuolustuksessa

Ajankohta 1.6.2021
Kesto 1 tunti
Paikkakunta Verkkokoulutus (MS Teams)
Ilmoittautumisaika 30.3.2021 13.12 - 17.5.2021 12.00

Lisätä kurssilaisten ymmärrystä maavoimien paikallispuolustuksen kehittämisestä.

Paikallispuolustuksen kehittämisestä kiinnostuneille. Varaamme oikeuden rajata osallistumisia.

MPK/Etelä-Suomen maanpuolustuspiiri järjestää tiiviissä yhteistyössä Maavoimien esikunnan kanssa korkeatasoisen Maavoimat 202X -paikallispuolustuksen kehittäminen -webinaarisarjan.

Webinaarisarjan tavoitteina on lisätä kurssilaisten ymmärrystä
- paikallispuolustuksen kehittämisestä
- maavoimien aselajien paikallispuolustusjoukkojen kehittämisestä
- vapaaehtoisen maanpuolustuksen (pp. MPK) roolista paikallispuolustusjoukkojen kouluttamisessa maavoimissa ja sen aselajeissa.

Utin jääkärirykmentin esikuntapäällikkö, everstiluutnantti Jussi Kosonen, kertoo erikoisjoukkotoiminnan kehityksestä ja näkymistä paikallispuolustuksessa. Luennon aikana käsitellään niin vastustajan kuin omien joukkojenkin toimintaa.

Valmiuspäällikkö Eleonoora Hilska
eleonoora.hilska@mpk.fi, 050 551 2005