Henkinen Tuki, PikkuNASTA AAVA 2021

Kesto
Paikkakunta Upiniemi
Ilmoittautumisaika 2.8.2021 9.00 - 30.9.2021 23.59

Kurssilainen ymmärtää henkisen tuen tarpeen ja osaa soveltaa oppimaansa läheisensä auttajana sekä muistaa auttajan oman hyvinvoinnin merkityksen auttamistyössä.

Sopii kaikille ja kaikenikäisille. Henkisen tuen kurssi ei ole tarkoitettu henkilökohtaisesti akuuttia kriisiä läpikäyvälle. Yleisesti alaikäraja osallistujille on 16 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa.

Naisten Valmiusliiton PikkuNASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Jatkotaso on mainittu erikseen. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa koulutusta.
Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemia-tilanne. Harjoituksen kurssit toteutetaan soveltaen lähi- ja/tai etäopetuksena.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista (kurssista riippuen), aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssilla tutustutaan henkisen tuen periaatteisiin ja henkisen tuen antamiseen. Kurssi toteutetaan Vapepan henkisen tuen koulutuksen sisällön pohjalta, jotta kurssilaiset saavat myös valmiuksia toimia Vapepassa.

Upinniemi, Kirkkonummi
Upinniementie 1160