Lapsen kohtaaminen kriiseissä

Ajankohta 20.11.2021
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 23.9.2021 16.09 - 9.11.2021 10.00

Kurssin jälkeen osallistuja tuntee lasten erityisaseman erilaisissa kriisitilanteissa ja tuntee perusperiaatteet lasten kohtaamisessa ja tukemisessa. Kurssi antaa osallistujalle valmiuksia kohdata ja tukea lapsia erilaisissa kriisitilanteissa.

Kurssi soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneille, jotka toimivat tai haluaisivat tulevaisuudessa toimia lasten parissa.

Kurssi järjestetään Pansssariprikaatissa Parolannummella. Olosuhteiden niin vaatiessa varataan mahdollisuus muuttaa kurssi etäkoulutukseksi.

Ei vaatimuksia.

Kurssilla käsitellään Pelastakaa Lapset -järjestön kouluttajien kanssa kriisien vaikutusta lapsiin keskustellen ja monipuolisesti. Kurssilla harjoitellaan lasten kohtaamista ja tukemista erilaisissa kriisitilanteissa Suomessa. Kurssilla käydään läpi lasten suojelun periaatteita sekä Lapsiystävällinen tila -toimintamallia ja niiden hyödyntämistä kriiseissä. Kurssi vahvistaa käytännön harjoitusten avulla valmiutta kohdata ja tukea lapsia kriisitilanteissa. Kurssilla harjoitellaan sekä psykologisen ensiavun että fyysisen ensiavun antamista lapselle. Tervetuloa siis oppimaan ja harjoittelemaan yhdessä!
Kurssilla käsiteltäviä asioita:
- Lapsen asema ja suojelu kriiseissä
- Lapsen kehitys ja reaktiot kriiseissä
- Lapsen kohtaaminen kriisitilanteissa
- Lasten ensiapu