Ilmatorjunnan kalustokurssi (asekäsittely- ja tekniikkakurssi)

Ajankohta 9.4.2022 - 10.4.2022
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 7.2.2022 8.00 - 15.3.2022 23.00

Kurssin jälkeen kurssilaiset:

Tuntevat
- käytössä olevan ilmatorjuntakaluston ja –joukot
- ilmapuolustustaktiikkaa
- ilmatorjunnan käsitteet

Osaavat
- Tykkiryhmän toiminnan
- Tykin ampuma- ja kuljetuskuntoon laiton, tähtäämisen, lataamisen ja ammuksen poiston
- Ampumatoiminnan sekä aseen perusominaisuudet

Kurssi on tarkoitettu 18 vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille. Kurssi on sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus, ja siitä on mahdollisuus saada yksi korvaava kertausharjoitusvuorokausi.

Ei erityisiä esitietovaatimuksia. Suositeltavaa olisi ilmatorjunta-aselajin koulutus.

Kurssi on ilmatorjuntakoulutusta, jossa keskitytään kevyen ilmatorjuntatykin (23 ITK 61) sekä sitä käyttävän ryhmän toimintaan, sekä roolitukseen. Kurssi painottuu käytännön harjoitteisiin sekä käsittelykoulutukseen.

SISÄLTÖ
- Nykyaikainen ilmatorjunta
- Ilmauhka
- Kevyen ilmatorjuntatykin käyttö ja tykkiryhmän toiminta
- Tekniikkakoulutus
- Soveltava asekäsittely
- Simulaattoriharjoitus

Kurssi on maksuton.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298