Kymijoki 2022; Etsintäkurssi

Kesto 2,5
Paikkakunta Vekaranjärvi
Ilmoittautumisaika 26.10.2021 8.00 - 19.8.2022 12.00

Kurssin jälkee kyetään eri etsintämenetelmien käyttämiseen valoisalla ja pimeällä ja toimimaan etsintäryhmän jäsenenä.

Vapaaehtoiseen pelastuspalveluun sitoutuneille sekä tästä toiminnasta kiinnostuneille henkilöille.

Kurssilaisilta edellytetään normaalia fyysistä ja psyykkistä kuntoa.

Osallistujan tulee olla vähintään 16-vuotias.

Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajien kirjallinen suostumus, ennen kuin hänet voidaan hyväksyä kurssille.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus, kasarmimajoitus.

Kurssille on hyvä ottaa mukaan tehokas otsa- tai taskulamppu.

Saavu kurssille omalla autolla tai ns. kimppakyydillä. Julkinen liikenne Kouvola matkakeskus - Vekaranjärvi https://www.kouvola.fi/linja-5-3/

Kurssille saapuminen perjantaina kello 21 menessä. Perjantai iltana henkilöstön varustaminen ja majoittuminen. Lauantaina aamupala kello 7 ja koulutus aloitetaan kello 8.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tästä ilmoitus sähköpostitse viikolla 34.

Pelastusorganisaation ja viranomaisten toiminta ja tehtäväjako etsintätilanteissa ja etsinnän eri vaiheissa. Varautuminen etsintöihin, valmiuden osa-alueet, vastuuasiat, viestitoiminnan perusteet. Käytännön harjoittelu erilaisilla maastotyyypeillä valoisalla ja pimeällä.

Sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, muonituksen, suojavaatetuksen, majoituksen ja vakuutuksen.

Karjalan Prikaati
Varuskuntatie 230