NASTA LEIJONA 2022 Makeantoiminnan joukot tutuksi

Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 1.3.2022 9.00 - 25.4.2022 23.00

KURSSI ON TÄYNNÄ!

Kurssin tarkoitus on tutustuttaa osallistuja Sotilaskotitoimintaan ja elintarvikkeiden käsittelyn perusteisiin.
Kurssin jälkeen osallistuja muistaa elintarvikkeiden käsittelyyn liittyviä ohjeita maasto-olosuhteissa ja ymmärtää toimintansa osana kanttiinijoukkuetta erityisesti tilapäisolosuhteissa. Muistaa Sotilaskotiliiton toimintaperiaatteet normaali- ja poikkeusoloissa.

Kurssilla perehdytään kenttäleipomotoimintaan ja harjoitellaan sotilaskotiauton varustamista ja kanttiinitoimintaa. Kurssiin sisällytetään myös ensiapua ja alkusammutusta.

Sopii kaikille yli 16 -vuotiaille Sotilaskotitoiminnasta kiinnostuneille naisille.
Alle 18 -vuotiailla osallistujilla tulee olla huoltajan suostumus osallistumiseen.

Peruskoulutusta, ei vaatimuksia kurssille tultaessa, kohtuullinen fyysinen kunto.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituk-sia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aihees-ta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssilla perehdytään kenttäleipomon toimintaan ja erilaisten raaka-aineiden käyttöön maasto-olosuhteissa. Kurssi harjoittelee kenttäleipomotoimintaa leipomalla munkkeja. Lisäksi harjoitellaan sotilaskotiauton varustamista ja kanttiinitoimintaa.
Kurssiin sisältyy ensiapua ja alkusammutusta huomioiden erityisesti kenttäleipomo-olosuhteet.
Sotilaskotiauton varustamista myyntikuntoon, kassatoimintaa tilityksineen ja mahdollisesti maastokeikkaa ja sen jälkeen tehtävät toimenpiteet.

Hygieniaosaamistesti (hygieniapassi) on mahdollista suorittaa kurssilla erillismaksusta 6€ (maksetaan paikanpäällä).

30,00 EUR
Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

Kurssista peritään osallistumismaksu tai 40 euron muonitusmaksu, mikäli peruutus tapahtuu ilman pätevää syytä alle 21 vrk ennen koulutuksen alkua.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298