Kenttäkelpoisuussuunnistus

Kesto 0,4
Paikkakunta Uuro, Kontiolahti
Ilmoittautumisaika 20.4.2022 9.00 - 1.6.2022 7.00

Kurssin tavoitteena on suunnistustaidon kehittäminen ja testaaminen sekä fyysisen kunnon ylläpito ja kehittäminen suunnistamalla n. 7 km:n pituinen suunnistusrata helppokulkuisessa kangasmaastossa

Kurssi soveltuu kaikille yli 18-vuotiaille liikunnasta kiinnostuneille henkilöille ja erityisesti reserviläisille, jotka voivat suorittaa kurssilla ns. kenttäkelpoisuussuunnistuksen

Suunnistussuoritus on yksi mahdollinen osasuoritus fyysisistä suorituksista, jolla reserviläinen voi saada koulutuspäivän (=rinnasteinen kh-päivä).
Muut mahdolliset osasuoritukset ovat ampumataitotesti ja pitkäkestoinen marssisuoritus. Jos reserviläinen suorittaa kaksi kolmesta kenttäkelpoisuussuorituksesta (suunnistus, ampumataitotesti, marssi) yhden kalenterivuoden aikana, hänelle voidaan esittää yhtä koulutuspäivää (=rinnasteinen kh-päivä)

Kurssi järjestetään, jos kurssille ilmoittautuu vähintään 5 suunnistajaa.

Suunnistusmaasto on pääosin hyväkulkuista kangasmaastoa.

Suunnistus suoritetaan suunnistuskartalla (1:10000) ja leimaaminen tapahtuu EMIT-korteilla. Järjestäjä varaa muovitaskut kartoille.

Kurssilaiset saavat tarkemmat ohjeet yleisjärjestelyistä (opastus, pysäköinti, varustus jne) noin viikkoa ennen kurssia.

klo 17.00 mennessä Kurssilaisten ilmoittautuminen lähtöpaikalla
klo 17.00–17.30 Alku- ja turvallisuuspuhuttelu, ohjeet
klo 17.30– Suunnistussuoritus

Kurssimaksu kattaa kurssiaikaisen vakuutuksen, kartan muovitaskuineen ja EMIT-kortin sekä suorituksen jälkeisen juomahuollon.

Uuro, Kontiolahti Uuro, Kontiolahti

Valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, 050 3361602)