Jalkamarssi, (PAK-marssi)

Ajankohta 17.9.2022
Paikkakunta Nilsiä
Ilmoittautumisaika 20.6.2022 12.00 - 4.9.2022 23.59

Kehittää reserviläisten sekä vapaaehtoiseen maapuolustuskoulutukseen osallistuvien kurssilaisten marssitaitoja sekä toimintakyvyn ylläpitoa pitkien ja lyhytkestoisten marssien, vaellusten ja jotosten aikana. Lisäksi tavoitteena on kehittää johtajien johtamistaitoja sekä joukon suorituskyvyn ylläpitoa marssien aikana. Tavoitteena on myös kehittää kurssilaisten kestävyyssuorituskykyä ja lihaskuntoa.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat reserviläiset sekä vapaaehtoiseen maanpuolustuskoulutukseen osallistuvat 18 vuotta täyttäneet kansalaiset.

- Kurssi on osallistujalle maksuton
- Kurssilaiset ovat vakuutettuja MPK:n toimesta kurssin ajan (pl matkat ja henkilökohtaiset tavarat)
- Ota mukaan oma reppu, pieni EA-pakkaus, omat lääkkeet, juomapullo, välipalaevästä
- Reserviläiset suorittavat marssin maastopukuvarustuksessa, muut voivat käyttää siviiliasua
- Kurssilla voi olla mukana eläimiä, jotka voivat aiheuttaa allergisia reaktioita
- Ilmoittautumien ja osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä MPK:n tietojärjestelmään
- Puolustusvoimat hyväksyy kurssilaiset
- Tarkempi kurssi-info lähetetään kurssille hyväksytyille n viikkoa ennen kurssia

08:00 Ilmoittautuminen, varustaminen
Pitkäkestoiseen fyysiseen suoritukseen valmistautuminen.
Marssisuoritus
Huolto, toimintakyvyn palauttaminen.
Kurssipalaute
Kurssi päättyy klo 16:30 mennessä.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Tahkovuori
Tarpisentie 76