Sotva kivääriammunta, perustaso 1-3

Kesto 1 pv
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 18.11.2021 10.50 - 12.2.2022 9.00

Kurssin tavoitteena kouluttaa turvallinen aseenkäsittely ja toiminta ampumaradalla. Kurssilla ammutaan perustason ammuntoja eli ammunnat makuulla, polvelta ja seisten.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille. Jos tilaa jää, voidaan hyväksyä myös varusmiespalvelusta suorittamattomia 18 vuotta täyttäneitä henkilöitä.

Kurssilla keskitytään perusasioihin. Varaa mukaasi lämmintä vaatetta (ampumaradalla on aina kylmä)! Tarkempi ohjeistus lähetetään hyväksytyille kurssilaisille sähköpostitse.

Tulethan kurssille vain terveenä!

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: https://mpk.fi/ajankohtaista/mpk/ohjeita-osallistujalle
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Ohjelma:

Klo 0900 Ilmoittautuminen, henkilöllisyyden tarkastus, varomääräykset
Klo 0900 Aseenkäsittelykoulutus:
-Turvallinen aseenkäsittely
-Aseen purkaminen ja kokoaminen ja huoltaminen
-Ampuma-asennot maaten, polvelta ja seisten
Klo 1100 Ruokailu
Klo 1130 Ammunnat alkaa
Klo 1500 Ammunnat päättyy, radan siivous, aseen huoltaminen
Klo 1600 Kurssi päättyy

Kurssimaksu sisältää vakuutuksen kurssin ajaksi, patruunat, aseen kurssin ajaksi, ruoan ja kahvituksen

Ilmasotakoulu