Ampumataitotesti, kivääri 9

Kesto 4 tuntia
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 21.11.2021 19.24 - 26.2.2022 9.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen hallitsee turvallisen aseenkäsittelyn ja turvallisen toiminnan ampumaradalla.

Ammutaan Turvallista aseenkäsittely- ja ampumataitoa mittaava ampumakoe (Kivääri 9, kokeen läpäisyyn vaaditaan 5/12 osumaa)

Ampuma-aselaissa erityisen vaarallisen aseen omistava reserviläinen, jonka tarvitsee osoittaa harrastuneisuutensa tai joka harkitsee erityisen vaarallisen aseen hankintaa.

Soveltuu myös kaikille reserviläisille ampumataitonsa kehittämiseen ja testaamiseen (Jos tilaa jää, kurssille voidaan hyväksyä yli 18 vuotiaita varusmiespalvelusta suorittamattomia Suomen kansalaisia)

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla, mutta oman aseen ja patruunoiden käyttö on sallittu. Kurssilla ei järjestetä muonitusta, joten varaa omat eväät mukaan.

Tule kurssille terveenä ja varustaudu säänmukaisesti (Huom! ampumaradalla on aina kylmä...). Kurssille ilmoittautumisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys, joten ota mukaasi henkilöllisyystodistus (ajokortti käy). Samoin omalla aseella ampuvilta tarkistetaan aseen hallussapitolupa.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: https://mpk.fi/ajankohtaista/mpk/ohjeita-osallistujalle
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Ohjelma:

Klo 0800 Ilmoittautuminen, henkilöllisyyden tarkastaminen, hallussapitolupien
tarkastaminen omalla aseella ampuvilta, varopuhuttelu

Klo 0830 Ammunnat alkaa ( 5+5 ls kohdistus, Ampumataitotesti (Kivääri 9)
kaksi kertaa (12+12 ls)

Klo 1100 Ammunnat loppuu, radan siivous, asehuolto, palaute

Klo 1200 Kurssi päättyy

Kurssimaksu sisältää aseen vuokran kurssin ajaksi, patruunat, vakuutuksen kurssin ajaksi sekö kahvituksen

Ilmasotakoulu
Immolantie 9