Kivääriammunnat naisille, perustaso

Kesto 5 tuntia
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 21.11.2021 19.40 - 5.3.2022 12.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen hallitsee turvallisen aseenkäsittelyn ja turvallisen toiminnan ampumaradalla. Kurssilla ammutaan perusammuntoja kiväärillä (makuu, polvi, pysty)

18 vuotta täyttäneille naisille. Aikaisempaa ampumakokemusta ei vaadita!

Kurssi pidetään kokonaisuudessaan ulkona, joten muista pukeutua lämpimästi!! Kurssin puolesta ei ole ruokailua, joten varaa omat eväät mukaan. Kahvit tarjotaan kurssin puolesta!

Kurssilla ammutaan MPK:n aseilla, mutta oman aseen ja patruunoiden käyttö on sallittu. Kurssilla ammutaan 50 ptr kiväärillä . Kurssille ilmoittautumisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys, joten ota mukaasi henkilöllisyystodistus (ajokortti käy). Samoin omalla aseella ampuvilta tarkistetaan aseen hallussapitolupa.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tarkempi ohjeistus sähköpostitse n. viikko ennen kurssia.

Tulethan kurssille vain terveenä!

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: https://mpk.fi/ajankohtaista/mpk/ohjeita-osallistujalle
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Klo 12.00 Ilmoittautuminen, henkilöllisyyden tarkistus, varopuhuttelu
Klo 12.30 Asekäsittelykoulutus:
-Turvallinen aseenkäsittely
-aseen purkaminen, kokoaminen ja huoltaminen
-ampuma-asennot
-laukaisuharjoittelu
Klo 13.30 Ammunnat alkaa
Klo 16.00 Ammunnat päättyy, radan siivous, aseen huoltaminen
Klo 17.00 Kurssi päättyy

Kurssimaksu sisältää patruunat, asevuokran kurssin ajaksi, vakuutuksen kurssin ajaksi ja kahvituksen

Ilmasotakoulu
Immolantie 9