PikkuNASTA Vinka Arjen turvallisuus

Ajankohta 9.9.2022 - 11.9.2022
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 19.7.2022 13.00 - 2.9.2022 16.00

Tavoitteena on, että kurssin käytyään osallistuja tietää, miten selviytyä yleisimmistä arjen häiriötilanteista ja ymmärtää kotivaran merkityksen. Hän ymmärtää antaa hätäensiapua, aloittaa alkusammutuksen sekä ymmärtää toimia turvallisesti kybermaailmassa ja tuntee medialukutaidon periaatteet. Lisäksi osallistuja muistaa matkustusturvallisuuden keskeisiä asioita sekä osaa tunnistaa ennakoiden henkilökohtaisia vaaratilanteita ja mistä saa avun ja tuen.

Soveltuu kaikille ja kaikenikäisille, jotka haluavat kehittää omaa turvallisuustietämystään ja selviytymistään arjen vaaratilanteista.
Yleisesti alaikäraja osallistujille on 16 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajan suostumus.

Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille soveltuvaa koulutusta.
Harjoitus toteutetaan huomioiden valtakunnallinen covid-19 viruspandemia-tilanne.
Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssi pohjautuu Maanpuolustusnaisten Liiton koulutusohjelmaan.
Kurssin aihealueita on:
 Kyberturvallisuus ja informaatioturvallisuus arjessa