Härmänmaan läpimelonta ja -soutu

Ajankohta 1.5.2022
Ilmoittautumisaika 1.1.2022 8.00 - 24.4.2022 23.59

Tavoitteena on kannustaa reserviläisiä elinikäiseen liikunnan harrastamiseen sekä suorittaa Härmänmaan läpimelonta ja -soutu. Matkan pituus on noin 33 km.

Kurssi soveltuu kaikille 18 vuotta täyttäneille henkilöille, jotka haluavat kehittää omaa fyysistä toimintakykyään.

Lähtöpiste / kokoontumispaikka on Lapualla Poutun pohjapadolla klo. 9 .00.
Alkujärjestelyjen jälkeen pääsemme vesille, noin klo 10.00.

Osallistujien toivotaan ottavan mahdollisuuksien mukaan omat soutu-/ melontavälineet (vene, kanootti, pelastusliivit) mukaansa. Järjestäjillä on kalustoa 30 ensin ehtivälle ilmoittautujalle.

Maakulkuneuvot jätetään pääsääntöisesti koko retkeilypäivän ajaksi lähtöpaikalle.

Lähtöpaikalla kertaamme yleisiä vesillä liikkumisen perusteita, turvamääreitä ja varotoimia sekä sisäistämme muutenkin joukolle räätälöityjä päivän rutiineja. Lisäksi tarkastamme varusteet. Vesivaellukselle pyrimme pääsemään klo 10:een mennessä.

Parin tunnin soutu - / melontamatkan jälkeen rantaudumme evästauolla.
Matkan varrella on myös pari huolto- / eväsrantautumista, lopullinen päätepiste soudulle on Alahärmän koulukeskus (Pirin silta).

OHJEITA OSALLISTUJILLE JA TAPAHTUMA-AIKATAULU
- HUOM. Ilmottautumismenettelyä on pyritty selkeyttämään siten, että MPK:n järjestelmässä on rastitusperiaatteella informoitavissa järjestäjän vastuulla olevan kulkuvälineistön (kanootit ja veneet) sekä pelastusliivien varaaminen ja mahdollisen parin nimeäminen. Kanooteissa on kaksi melojaa, veneet varustetaan kaksilla airopareilla.

Härmänmaa, Lapuanjoki

Kurssinjohtaja Martti Puronvarsi p. 040 016 1930