Kenttäkelpoisuusmarssi / Lapuan Reserviläiset 60 vuotta

Ajankohta 7.5.2022
Paikkakunta Lapua
Ilmoittautumisaika 1.1.2022 8.00 - 24.4.2022 23.59

Kurssin tavoitteena on kannustaa reserviläisiä elinikäiseen liikunnan harrastamiseen sekä tutustutaa heidät Fyysinen toimintakyky opetuspakettiin, Lisää liikettä-hankkeeseen ja MARSMARS -sovellukseen. Lisäksi kehitetään pitkäkestoista suorituskykyä suorittaamalla 25 km jalkamarssi.

Kurssi soveltuu kaikille reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Suorittamalla kalenterivuoden aikana kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa reserviläinen saa kurssista yhden (1) rinnasteisen kertausharjoitus (KH) vuorokauden.

Marssi on osa Lapuan Reserviläisten 60-juhlavuoden tapahtumista.

Reserviläiset marssivat sotilasvarustuksessa, johon kuuluvat maastopuku, varsikengät ja reppu. Omia varusteita suositellaan käytettäväksi, suorituspaikalla on saatavilla ko. varusteita - katso lisäkysymykset.

Pidempään marssiin on syytä valmistautua huolella. Hyvät ”sisään ajetut varsikengät” ovat ehdottomat ja mukaan kannattaa varata rakkolaastareita tai talkkia. Lisäksi matkaan kannattaa ottaa hyvin istuva reppu sekä riittäväasti juomaa mukaan.

Kurssin etävaiheessa opetuspaketti, jonka aiheina:
-Fyysinen toimintakyky
-MARMARS sovellus
-Lisää liikettä hanke

Kurssin lähivaihe 7.5
-Ilmoittautuminen: 0900 mennessä
-Marssireitin esittely ja turvallisuusohjeet klo: 0830 - 9.00
-Marssisuoritus klo: 09.00 - 15.00
-Huolto ja kurssin päättäminen klo: 17.00 mennessä
-Mahdollisuus peseytymiseen

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Lapua
Urheilumajantie 28