HÄLVÄ 22 Muonituskurssi

Paikkakunta Hollola
Ilmoittautumisaika 20.1.2022 12.00 - 5.4.2022 9.00

Tuntee
- joukkomuonituksen perusteet ja talouspaikan järjestelyt
- maastomuonituksen järjestelyt.
Osaa
- käyttää maastomuonituskalustoa laaja-alaisesti
- valmistaa ja jakaa ruoan maastomuonnituskalustolla.
Tietää
- elintarvike- ja elintarvikehygieniamääräykset.

Kaikille yli 18 vuotta täyttäneille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneet kenttämuonitustoiminnasta ja mahdollisesti oman harrastuksensa puitteissa mm. valmistavat ruokaa suuremmalle joukolle tai ovat kiinnostuneita poikkeusolojen muonitustoiminnasta.
Kurssi sopii erityisesti huollon koulutetuille reserviläisille ja vapaaehtoistoimijoille.

Kurssi on sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta.
Opetuksessa ja ruuanvalmistuksessa käytetään puolustusvoimien kenttämuonituskalustoa.
Henkilöt varustetaan suojavaatetuksella.
Mukaan omat peseytymisvälineet.
Majoittumisen parakkiolosuhteissa.

Tulemme valmistamaan eri kursseille kenttämuonan ( aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Myöskin erityisruoka valmistetaan keittimiltä ).
- Kalustona ovat kenttäkeitin m13 (iso keitin), Teuva 75 ja Teuva 30.

lmoittautuminen Hälvälän Tauluvaraston luokassa perjantaina 22.4.2022 klo 15.00-17.00.
Muonitukseen tarvittavan kaluston ja elintarvikkeiden vastaanotto .
Perjantaina ruoka haetaan pitopalvelusta.
La-Su muonitamme harjoitusjoukot kenttäkettimellä.
Kurssi päättyy sunnuntaina 24.4.2022 klo 16.00 mennessä
Muonituskurssilla käydään läpi maasto-olosuhteissa tapahtuvan ruuanvalmistuksen erityispiirteitä mm. kenttähygieniaan, sääolosuhteisiin, paikanvalintaan jne. liittyviä asioita.

Tervetuloa kurssille ja toimimaan mukavassa porukassa.

Kurssi on maksuton.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Hälvälän harjoitusalue
Ampumaradantie