Aluetoimiston päällikön esittäytyminen ja paikallispuolustus INFO (Pohjois-Karjala)

Ajankohta 24.2.2022
Kesto
Ilmoittautumisaika 26.1.2022 9.25 - 22.2.2022 23.00

Pohjois-Karjalan aluetoimiston uuden päällikön Jukka Honkasen esittäytyminen pohjois-karjalaisille reserviläisille.

Lisätä osallistujien tietoisuutta tulevasta paikallispuolustuksen uudelleenjärjestämisestä.

Tiedottaa MPK:n kasvavasta roolista paikallispuolustuksen suorituskyvyn rakentamisen tukemisessa.

Kertoa reserviläisille, miten he voivat MPK:n kautta osallistua paikallisjoukkojen suorituskyvyn kehittämiseen.

Rekrytoida uusia henkilöitä reserviläiskouluttaja puolustusvoimien ja MPK:n sitoutuneiksi kouluttajiksi.

Reserviläisille, jotka ovat kiinnostuneita vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta sekä parantamaan mahdollisuuksiaan saada sijoitus paikallispuolustuksen sodan ajan sijoitukseen.

WEBINAARISSA KÄSITELLÄÄN VAIN JULKISEKSI LUOKITELTUA MATERIAALIA, HUOMIOI SE MYÖS MAHDOLLISISSA KYSYMYKSISSÄ TAI KOMMENTEISSA.

Webinaariin ilmoittautuneille lähetetään liittymislinkki 23.2. kuluessa, linkkiä ei saa jakaa edelleen eteenpäin. Tarkastathan, että s-postiosoitteesi MPK:n henkilörekisterissä on osaltasi oikea.

Ohjeet webinaariin liittyjälle:
• Liity ajoissa ja odota maltilla (jokainen liittyjä hyväksytään erikseen, voi viedä aikaa)
• Liittyessäsi pidä mikrofoni ja videokamera suljettuna
• Webinaarissa on erilliset osiot kysymyksille/vastauksille = keskustelu
- pyydä puheenvuoro "kättä nostamalla"
- kysymyksiä voit kirjata myös chattiin, pidä ne lyhyinä ja
ytimekkäinä

MIKÄLI OSALLISTUJAMÄÄRÄ TUKKII KAISTAN, POISTU WEBINAARISTA JA LIITY UUDELLEEN. TÄLLÖIN MODERAATTORI PÄÄSTÄÄ WEBINAARIIN VAIN RAJALLISEN MÄÄRÄN OSALLISTUJIA JA TILAISUUS PYRITÄÄN JÄRJESTÄMÄÄN SAMAN SISÄLTÖISENÄ MYÖHEMMIN (AJANKOHTA ILMOITETAAN ERIKSEEN)

Liittyminen webinaariin
Koulutussihteeri Milja Muikku

Moderaattorin pelisäännöt webinaariin
Antti Teräväinen

17.30 alkaen (lyhyt tauko pidetään ohjelman lomassa)
* Pohjois-Karjalan aluetoimiston päällikkö esittäytyy

* Paikallispuolustuksen tulevaisuuden näkymiä
(osion jälkeen keskustelu)

*MPK:n kouluttajatuen vaikuttavuus puolustusvoimien vapaaehtoisissa harjoituksissa (PVVEH) ja kertausharjoituksissa (KH)
(Keskustelu)
Evl Jukka Honkanen

* MPK:n rooli reserviläisen sijoittamisessa sodan ajan joukkoihin
* MPK- sitoumus ja sen tekeminen
* Reserviläisen polku Reserviläiskouluttajaksi (PV Kouluttajapooli) ja/tai MPK:n kouluttajaksi
(Keskustelu)
Piiripäällikkö Antti Teräväinen

* Ohjeet palautekyselyyn
Koulutussihteeri Milja Muikku

Webinaarin päätössanat
Piiripäällikkö Antti Teräväinen

Webinaari on osallistujille maksuton.

Webinaari

Antti Teräväinen 050 476 7979 ; antti.teravainen@mpk.fi