SRA Ampujakurssi (KURSSI TÄYNNÄ)

Ajankohta 19.5.2022 - 22.5.2022
Aika 18.00
Kesto
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 7.2.2022 14.00 - 1.5.2022 23.55

SRA-ampuja statukseen johtava koulutus. Kurssin tarkoituksena on kouluttaa ampujia sovellettuun reserviläisammuntaan ja turvalliseen aseenkäsittelyyn. Kurssilaisten tavoitteena on teoriakokeen ja ampumakokeen läpäisy.

Sovelletusta reserviläisammunnasta (SRA) kiinnostuneet reserviläiset ja yli 18-vuotiaat ammunnan harrastajat.

Kurssi sisältää teoriakoulutuksen, teoriakokeen ja ampumakokeen.
SRA-ampuja statuksen saamiseksi on suoritettava hyväksytysti sekä teoriakoe että ampumakoe. Ampumakokeeseen voi osallistua, kun teoriakoe on hyväksyttävästi suoritettu. Ennen kurssin alkua pyydetään osallistujia tutustumaan perusteellisesti SRA sääntöversioon 7.0 . (huom. varmista, että käytät sääntöjen uusinta versiota 7.0). Ampumakokeessa on etua aiemmasta aseenkäsittely- ja ampumataidosta pistoolilla. Ampumakoe suoritetaan kokonaisuudessaan pistoolilla.

Saadakseen SRA-statuksen, tulee osallistujan olla jonkin reserviläisjärjestön jäsen.

Kurssille hyväksytään enintään 20 ampujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssilla on käytössä MPK:n pistoolit tai oma ase. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan sekä omien aseiden hallussapitolupa.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

To 19.5. Klo 18.00-21.00
Teoriaopetus, SRA-ampujan turvakurssi

Pe 20.5. Klo 18.00-21.00
Teoriaopetus, SRA-ampujan turvakurssi, teorikoe ja ampumakoeryhmiin jako.

La 21.5. Klo 9.00-18.00
Ampuma- ja asekäsittelyharjoittelu sekä ampumakoe teoriakokeen hyväksytysti suorittaneille.

Su 22.5. Klo 11.00-18.00

Kurssin hinta:
- 40 €, mikäli ammut omalla kalustolla (ase ja patruunat).
- 65 €, mikäli tarvitset kurssille laina-aseen ja patruunat.

Hinta sisältää koulutuksen, ohjatun ampumaharjoittelun ja kokeen sekä kahvituksen, la-su lounaat sekä vakuutuksen.

Ampumaradan Paviljonki ja ampumarata 3A
Hiukanreitti 225