Taistelukoulun esitelmät - Lokakuu

Kesto 1 h, jonka jälkeen sotilaskoti auki
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 3.5.2022 20.08 - 9.12.2022 15.00

Esitelmien aiheena luentoilloissa on ajankohtaisia tai sotahistoriallisia aiheita liittyen maanpuolustukseen, turvallisuuspolitiikkaan tai sotahistoriaan.

Kurssit(=esitelmäillat) on kaikille Uudenmaan Reserviupseeripiirin ja Reserviläispiirin jäsenille. Myös muut aiheesta kiinnostuneet voivat osallistua. Ilmoittautuminen vain tämän järjestelmän kautta.

HUOMIO! mikäli olet ilmoittautunut vuoden 2021 esitelmään järjestelmän kautta niin sinut on nostettu kurssille automaattisesti. Valmistaudu todentamaan henkilöllisyytesi saapuessasi.

Mikäli rekisteröitymisessä on ongelmia, ota yhteyttä MPK Jarno Salo 040 195 5021 (virka-aikana)

Luentosarja:
#01 Kenraalimajuri evp Pekka Toveri, Aihe: "Suomen sotilaallinen uhkaympäristö ja sotilastiedustelun rooli Suomen puolustamisessa"

#02 Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen, Aihe: Ajankohtaista poliisihallinnosta
PIDETTY

#03 Esitelmöitsijä: Historioitsija FM, kapteeni res Juhani Vakkuri , Aihe: Välirauhan aika

#04 EVL evp Markku Hämäläinen, Luennon aihe: Ukraina – Venäjä syndrooma

Uudenmaan reservipiirien esitelmäilta 9.12. 2022

Paikka: Puolustusvoimien palvelukeskuksen Koivikko-auditorio,
Osoite Rantatie 66, Tuusula. (ns. Taistelukoulu)

9.12. klo 18.00-19.15 kenraalimajuri Jukka Sonninen
Aihe: Reservin osaaminen
Mikä on riittävä koulutus- ja harjoitusmäärä ja miten reservin harjoituksia voisi kehittää? Vertailua, pohdintaa ja ratkaisumalleja.

Syksyn aikaisempiin esitelmiin ilmoittautuneiden ei tarvitse tehdä uutta ilmoittautumista.
HUOM! Paikalle osallistujilla pitää olla mukana henkilötodistus, passi tai ajokortti.

Esitelmän jälkeen mahdollisuus saunoa alueen maineikkaissa rantasaunoissa. Naisille varattu pikkusauna. Piirit tarjoavat saunavirvokkeen.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66
04310 Tuusula

Koulutuspäällikkö Aki Mäkirinta, aki.makirinta@mpk.fi