NASTA Lempi 2022: Henkinen kriisinkestävyys KURSSI TÄYNNÄ

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 2.6.2022 11.00 - 3.8.2022 23.00

Kurssilainen tunnistaa erilaisia yksilöllisiä tapoja käyttäytyä kriisissä sekä osaa ottaa käyttöön erilaisia vuorovaikutuskeinoja auttaakseen ja tukeakseen kohdatessaan kriisissä olevaa ihmistä.

Sopii kaikille ja kaikenikäisille. Kurssi ei ole tarkoitettu itse akuuttia kriisiä läpikäyvälle.

Alaikäraja osallistujille on 16 vuotta. Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajien antama kirjallinen lupa osallistumiselle.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja harjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje. Kirjeessä informoidaan aikatauluista, saapumis- ja ilmoittautumisjärjestelyistä, jaettavasta varustuksesta, majoitusjärjestelyistä, koulutustiloista, turvallisuusasioista, ruokailuista ja muun muassa sotilaskotipalveluista.

Ilmoittautumisen voi ilman perusteluja ja ilman maksuvelvoitetta perua viimeistään 21 päivää ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen perumiseen pitää olla pätevä syy (sairaus tms.). Lasku osallistumismaksusta lähetetään sähköpostitse noin viikon kuluessa kurssin päättymisestä.

Kurssipaikoista puolet on varattu ensimmäistä kertaa NASTA -harjoitukseen osallistuville.

Teoriatietoa erilaisista kriiseistä ja auttamismenetelmistä sekä eri toimijoiden rooleista auttamistilanteissa. Aiheita käydään läpi esimerkkitapausten pohjalta ja samalla mietitään myös omaa käyttäytymistä ja jaksamista vapaaehtoisena auttajana. Koulutus on luentopainotteista. Kurssi sisältää Vapepan Henkisen tuen kurssin. Toteutus yhteistyössä Vapepan kanssa.

Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97