NASTA Lempi 2022: Kouluttajakoulutus

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 3.6.2022 11.00 - 3.8.2022 23.00

Kurssilainen osaa soveltaa oppimaansa kouluttajana Naisten valmiusliiton (NVL) tai Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseilla sekä ymmärtää kouluttajan oikeudet ja vastuut.

Odotetaan kurssin suorittamisen jälkeen valmiutta tarvittaessa toimia kouluttajatehtävissä.

Kurssi on tarkoitettu aiheensa perusasiat osaaville naisille, joita kouluttajatehtävät kiinnostavat.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje. Kirjeessä informoidaan aikatauluista, saapumis- ja ilmoittautumisjärjestelyistä, jaettavasta varustuksesta, majoitusjärjestelyistä, koulutustiloista, turvallisuusasioista, ruokailuista ja muun muassa sotilaskotipalveluista.

Kurssilla tutustutaan MPK:n valtakunnalliseen kouluttajaohjeistukseen ja opiskellaan erilaisia koulutusmenetelmiä sekä suunnittellaan oma koulutustapahtuma. Kurssi sisältää käytännön harjoituksia ja näyttökokeen. Hyväksytty näyttökoe antaa pätevyyden toimia kouluttajana.

Aiheina mm. kouluttamisen perusteet, kouluttajana toimiminen sekä kouluttajan erilaiset toimintaympäristöt.

Maksuton.

Kainuun prikaati