NASTA Lempi 2022: Mönkijän käyttö ja maastoajotaidot KURSSI TÄYNNÄ

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 3.6.2022 14.00 - 3.8.2022 23.00

Kurssilainen osaa mönkijän käyttöön ja käsittelyyn liittyvät asiat niin, että ajaminen on turvallista erilaisissa luonnon olosuhteissa. Kurssilla käydään läpi sekä ajamiseen että ajoneuvon hallintaan liittyvät riskit ja sitä kautta kurssilainen tunnistaa omat valmiudet toimia kuljettajana myös silloin, kun liikkumiseen tarvitaan kartanlukutaitoja.

Kurssi soveltuu täysi-ikäisille hyvän peruskunnon omaaville naisille, joilla on voimassa oleva T- tai B-ajokortti. Kurssille on tuotava oma mönkijällä ajoon soveltuva kypärä (leukasuojallinen suositeltava).

Koulutus on pääosin luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta, joka toteutetaan pääsääntöisesti ulkona, mutta osallistuvalla olisi hyvä olla aiempaa kokemusta keveiden moottoriajoneuvojen käytöstä. (mopo, kevytmoottoripyörä, moottoripyörä, maastoskootteri eli mönkijä, moottorikelkka, tms.)

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje. Kirjeessä informoidaan aikatauluista, saapumis- ja ilmoittautumisjärjestelyistä, jaettavasta varustuksesta, majoitusjärjestelyistä, koulutustiloista, turvallisuusasioista, ruokailuista ja muun muassa sotilaskotipalveluista.

Ilmoittautumisen voi ilman perusteluja ja ilman maksuvelvoitetta perua viimeistään 21 päivää ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen perumiseen pitää olla pätevä syy (sairaus tms.). Lasku osallistumismaksusta lähetetään sähköpostitse noin viikon kuluessa kurssin päättymisestä.

Kurssipaikoista puolet on varattu ensimmäistä kertaa NASTA-harjoitukseen osallistuville.

Kurssilla tutustutaan mönkijän turvalliseen käyttöön, sen hallintalaitteisiin erilaisissa avustustehtävissä sekä harjoitellaan maastoajoa, paikantamista ja ensiapua. Lisäksi tehdään mönkijän päivittäiset tarkistus- ja huoltotoimenpiteet

Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97