NASTA Lempi 2022: Arjen turvallisuus KURSSI TÄYNNÄ

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 2.6.2022 13.00 - 3.8.2022 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa:
- kiinnittää enemmän ja laajemmin huomiota arjen turvallisuusiriskeihin kotona ja eri ympäristöissä
- varautua (esim. kotivara) arjen turvallisuus- ja poikkeustilanteisiin (esim. kyberuhka)
- toimia eri turvallisuustilanteissa (esim. yleinen turvallisuus, paloturvallisuus ja kriisitilanteet)
- käyttää eri tiedonhakumenetelmiä- ja kanavia (esim. some) arjen turvallisuuteen liittyen
- toimia hätätilanteessa
- antaa hätäensiapua
- käyttää alkusammutusvälineitä

16 vuotta täyttäneille naisille. Alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa.

Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii hyvää terveyttä ja peruskuntoa.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssipaikoista puolet on varattu ensimmäistä kertaa NASTA -harjoitukseen osallistuville.

Kurssilla suoritetaan heti ensimmäisillä tunneilla koulutusympäristössä turvallisuuskävely, jonka tarkoituksena on lisätä ja kehittää kurssilaisten turvallisuusajattelua ja kurssilaiset oppivat havainnoimaan ympäristössä olevia mahdollisia turvallisuusriskejä. Lisäksi kurssilla käydään läpi eri turvallisuustilanteita, varautumista niihin ja opitaan tärkeitä turvataitoja. Kurssilla myös tutustutaan yhdessä mitä ja mistä kaikkialta arjen turvallisuuteen liittyvää tietoa voi omatoimisestikin hakea.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97