Reserviläispyöräily

Ajankohta 23.7.2022
Paikkakunta Laihia
Ilmoittautumisaika 25.5.2022 8.00 - 17.7.2022 9.00

Kurssin tavoitteena on kannustaa reserviläisiä elinikäiseen liikunnan harrastamiseen ja tutustuttaa heidät Fyysinen toimintakyky opetuspakettiin, Lisää liikettä hankkeeseen sekä MARSMARS -sovellukseen. Lisäksi kehitetään pitkäkestoista suorituskykyä suorittamalla noin 45 kilometrin polkupyörämarssi.

PAIKAN PÄÄLLÄ ILMOITTAUTUMINEN EI MAHDOLLISTA!

Kurssi on suunnattu reserviläisille, jotka haluavat kehittää, parantaa ja seurata omaa kuntoaan.

Suorittamalla kaksi (2) kenttäkelpoisuutta kehittävää koulutustapahtumaa saman kalenterivuoden aikana reserviläinen on oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen kertausharjoitusvuorokauteen.

Pyöräily tapahtuu puolustusvoimien polkupyörillä ja maastopuvussa. PV:n pyörät, asut ja kengät on varattu 80:lle osallistujalle. Oma M05-asu ja/tai riittävän sotilaalliset jalkineet on sallittu. Varusteet on mahdollista vastaanottaa jo klo 0800 alkaen (aamupuuroa ja kahvia on tarjolla). Ohjelma alkaa alkupuhuttelulla klo 1000 - lähtö tapahtuu klo 1030 - marssireitillä on juomahuolto sekä pikkupurtavaa. Kurssi järjestetään yhteistyössä Laihian Reserviläisten ja Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiirin kanssa.

Oma pyöräilykypärä on suotavaa ottaa matkaan, pyöräilykypäriä on tarjolla rajoitetusti varustamisen yhteydessä.

Reserviläissarjaan osallistuvat voivat suorittaa MPK:n Fyysinen toimintakyky etäopiskelupaketin ennen marssia.

Kurssin lähivaihe 23.7
-Ilmoittautuminen harjoitusalueella klo: 09.30 mennessä
-Marssireitin esittely ja turvallisuusohjeet klo:10.00 - 10.30
-Marssisuoritus klo: 10.30 - 16.00
-Huolto ja kurssin päättäminen klo: 17.00 mennessä

Tapahtuma on sotilaalliseen tapaan toteutettava polkupyörämarssi, joten joukko liikkuu mahdollisimman yhtenäisenä marssiosastona. Tarkemmat tiedot varustamisesta, marssireitistä, huollosta jne. toimitetaan osallistujille kurssikirjeen mukana. Jälki-ilmoittautuminen paikan päällä ei ole mahdollista, koska varusteet ja tarjoilu tilataan ilmoittautumisten perusteella.

Tapahtuma on osallistujille maksuton

Laihia
Laihian Monitoimitalo (Länsitie 64)
66440 Laihia