Öljyntorjunnan peruskurssi, Kotiseutuharjoitus Turvallinen Uusimaa 2022

Kesto
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 22.6.2022 12.48 - 28.8.2022 23.59

Kurssilainen ymmärtää öljyntorjunnan perusteet ja vapaaehtoisen öljyntorjuntajoukkojen yhteistyön viranomaisten kanssa. Kurssilla harjoitellaan öljyntorjuntavarusteiden pukemista, öljynkeräystä ja öljyntorjuntaryhmän toimintaa käytännössä rannalla.

Kurssi järjestetään yhteistyössä WWF:n kanssa.

Kurssilaisilta vaaditaan normaalia fyysistä peruskuntoa. Kurssilla liikutaan raskaissa öljyntorjuntavarusteissa ja kuljetaan paikoitellen vaikeakulkuisessa maastossa.

Säänmukainen ulkoiluvarustus, muistiinpanovälineet ja juomapullo mukaan!

Kotiseutuharjoitus "Turvallinen Uusimaa 2022" on alueellinen varautumisharjoitus, johon järjestöjen vapaaehtoistoimijat, kunnat ja viranomaiset tulevat kouluttautumaan ja harjoittelemaan yhdessä. Harjoituksissa eri toimijat välittävät muille parasta osaamistaan, oppivat toisiltaan ja harjoittelevat yhteistoimintaa mahdollisissa häiriötilanteissa.

Kurssilla harjoitellaan öljyntorjuntavarusteiden pukemista, öljynkeräystä ja öljyntorjuntaryhmän toimintaa käytännössä rannalla. Kurssi järjestetään yhteistyössä WWF:n kanssa.

Kurssi alkaa klo 10.00 ja päättyy viimeistään klo 17.00.
Tarkempi aikataulu ja ohjelma ilmoitetaan osallistujille myöhemmin.

Upinniemi
Upinniementie 1160
02470 Upinniemi

Kurssinjohtaja: Teemu Niinimäki (teemu.niinimaki@wwf.fi)