PikkuNASTA Pihlajanmarja 2022 Turvallisesti vesillä KURSSI TÄYNNÄ

Kesto 2,5 päivää
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 25.7.2022 9.00 - 14.8.2022 23.59

Kurssin tavoitteena on kehittää osallistujan valmiutta ja asennetta turvalliseen liikkumiseen vesillä.

Kurssin jälkeen kurssilainen hallitsee keskeisimmät turvallisuuteen vaikuttavat tekijät vesillä liikuttaessa eri vuodenaikoina, sekä ymmärtää omien tietojen ja taitojen merkityksen osana omaa ja toisten turvallisuutta. Lisäksi kurssilainen ymmärtää toimia oikein hätätilanteissa ja tiedostaa hätäensiavun merkityksen.

Soveltuu kaikille ja kaikenikäisille naisille, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään taitojaan arjen häiriötilanteiden varalta. Ikäraja osallistujille on 15 vuotta, alle 18-vuotiailla tulee olla vanhempien lupa.

NASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa sekä uimataitoa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Kurssilla tutustutaan vesistöllä liikkumisen turvallisuutta lisääviin tekijöihin ja harjoitellaan turvallisuutta lisääviä taitoja. Kurssilla harjoitellaan veden varaan joutumista ja pelastautumista.

Lotta Svärd Säätiö tukee kurssia

Santahamina