Itsenäisyyspäivän paraati 6.12., Naisten Valmiusliiton marssiosasto

Kesto
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 27.9.2022 15.50 - 20.11.2022 23.59

Osallistujista muodostetaan Naisten Valmiusliiton marssiosasto Puolustusvoiman itsenäisyyspäivän valtakunnalliseen paraatiin. Paraatiin osallistuu joukkoja ja kalustoa kaikista puolustushaaroista ja Maanpuolustuskorkeakoulusta. Puolustusvoimien joukkojen lisäksi paraatiin osallistuu osastoja Rajavartiolaitoksesta ja maanpuolustusjärjestöistä sekä viranomaistahoista.

Ensisijaisesti Naisten Valmiusliiton jäsenjärjestöjen jäsenet. Edellyttää normaalia peruskuntoa, jotta voi kävellä marssiosaston mukana sovittua reittiä pitkin. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita, sillä paraatiharjoittelu järjestetään 5.12. Haminassa.

Paraatiin pukeudutaan kokomustaan; takki, housut, kengät, käsineet sekä päähine. Erityinen huomio kannattaa kiinnittää hyviin kävelykenkiin. Liitto järjestää jokaiselle osallistujalle liiton violetin huvin.
Osallistujien kesken arvotaan vapaavalintainen osallistuminen johonkin Naisten Valmiusliiton vuoden 2023 NASTA tai PikkuNASTA harjoituksista.
Kauempaa tulevien matkakuluja (esim. kimppakyytejä) voidaan korvata. Myös majoituspaikkoja on varattu pitkän matkan päästä tuleville. Matkakulujen korvaamisesta tulee sopia etukäteen, ole 20.11. mennessä yhteydessä liiton toimistoon toimisto@naistenvalmiusliitto.fi

Naisten Valmiusliitto osallistuu vuosittain valtakunnallisiin paraateihin omalla marssiosastolla 4.6. ja 6.12. Liiton marssiosastoa johtaa liiton pääsihteeri ja marssiosaston lipunkantaja valitaan kyseisen alueen alueneuvottelukunnasta.

Alustava ohjelma:
5.12 klo 12–17 suoritetaan harjoittelu. Harjoitteluun soveltuu säänmukainen ulkoiluasu.
6.12 päivän ohjelma on seuraava: klo 9–10 NVL:n oma lyhyt harjoittelu, klo 10–11 siirtyminen katselmukseen, klo 12 Paraatikatselmus, klo 13–14 Ohimarssi.
Paraatista ja siihen liittyvästä paraatiharjoittelusta lähetetään ilmoittautuneille vielä tarkempi tiedote.

Reserviupseerikoulu
Kadettikoulunkatu 7
49400 Hamina

Kurssinjohtaja Hanni Kangasmäki, puh. 040 525 7337 hanni.kangasmaki(at)luukku.com