Kokonaisturvallisuusseminaari ja rekrytointipäivä

Kesto 1,0
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 7.10.2022 15.41 - 15.11.2022 23.45

Päivän tavoitteena on kertoa, miten Suomi on varautunut ja miten kansalaiset voivat omatoimisesti osallistua koko Suomen turvallisuuden rakentamiseen osallistumalla MPK:n koulutukseen ja järjestöjen toimintaan. Tavoitteena on jakaa tietoa kokonaisturvallisuudesta, rakentaa luottamusta yhteiskunnan varautumiseen ja korostaa kaikkien osallisuutta.

Kurssilla annetaan tietoa MPK:n koulutustarjonnasta ja mahdollisuudesta
-osallistua MPK:n kursseille osallistujana ja toimijana
-kouluttautua MPK:n kurssitarjonnan myötä kouluttajaksi, kurssinjohtajaksi, harjoituksen johtajaksi ja eri tukitehtäviin
-kouluttautua MPK:n toiminnan kautta paikallisjoukkoihin henkilöille, joilla ei ole sijoitusta poikkeusolojen joukoissa
-mahdollisuus kouluttautua MPK:n toiminnan kautta paikallisjoukkojen vaativampiin tehtäviin.

Kerrata rynnäkkökiväärin ja kouluttaa pistoolin käyttö ampumarata-ammunnassa.

Pohjois-Pohjanmaan alueen reservin upseerit ja aliupseerit. Puolustusvoimat hyväksyy osallistujat.

Valtakunnallinen kokonaisturvallisuusseminaari ja -päivä (hybridiseminaari).

Päivän ohjelmaan sisältyy pistooli- ja rynnäkkökivääriammunnat Hiukkavaaran ampumaradalla.

Osallistujilla on oltava mukanaan olosuhteiden mukainen varustus, asianmukaiset jalkineet sekä tarvittaessa sadevarustus.

Kurssin suorittamisesta myönnetään yksi (1) rinnasteinen kertausharjoituspäivä.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 26.11.2022

klo 8.30-9.15 Ilmoittautuminen ja kahvi

klo 9.15-9.30 Turvallisuusasiat

klo 9.30-12.00 Seminaarialustukset Petri Toivonen, Harri Ohra-aho, Jarno Limnéll ja Riitta Björn

klo 12.00-12.45 Lounas

klo 12.45-16.00 Rynnäkkökivääri- ja pistooliammunta

klo 16.00-16.30 Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun aluetoimiston info

klo 16.30-17.00 Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) info

klo 17.00-17.30 Loppukeskustelu ja tilaisuuden päättäminen

Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssilaiset on vakuutettu MPK:n toimesta.

Hiukkavaaran virastotalon Pohjansali-auditorio ja ampumarata
Hiukanreitti 40