NASTA Harjulintu23 Informaatiovaikuttaminen - TÄYNNÄ, jonoon voi ilmoittautua

Kesto 3,0 vrk
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 3.3.2023 13.00 - 31.3.2023 23.59

Tarkoituksena on kehittää kurssilaisen medianlukutaitoa. Kurssi lisää osallistujan ymmärrystä informaatiovaikuttamisesta ja antaa valmiuksia suojautua vaikuttamispyrkimyksiltä sekä torjua disinformaation leviämistä ja vaikuttavuutta.

Tavoitteena on, että kurssin jälkeen osallistuja
-tuntee informaatiovaikuttamisen käsitteen
-ymmärtää tulkita informaatiovaikuttamista, ja miten suojautua siltä
-ymmärtää, miten torjua disinformaation levittämistä ja vaikuttavuutta
-muistaa erilaisia vaikuttamisen keinoja.

Kaikille yli 18-vuotiaille naisille. Sopii kaikille informaatiovaikuttamisesta kiinnostuneille. Kurssi saattaa olla henkisesti vaativa.

Perustason koulutusta, kurssilaisella oltava hyvät atk-taidot. Kurssilaisella tulisi olla oma kannettava tietokone, älypuhelin tai tabelttitietokone. Laitteelta vaaditaan internetyhteys (wifi) mahdollisuus.

Informaatiovaikuttamisen kurssilla tutustutaan informaatiovaikuttamisen eri muotoihin, informaatiosotaan ja propagandalta suojautumiseen.
1. Tilannekuva
- tämänhetkinen toimintaympäristö.
2. Informaatiovaikuttaminen
- mitä on informaatiovaikuttaminen?
- mitä disinformaatio tekee ihmiselle?
- mitä on infosota ja hybridivaikuttaminen?
- suojautuminen ja vastakeinot

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin prikaati
Porilaistie 1
27800 Säkylä

Kurssinjohtaja:
Maria Yllikäinen (maria.yllikainen(at)gmail.com)
Iiris Pääkkönen (iiris.paakkonen(at)gmail.com)

Kurssin hallinto: Koulutuspäällikkö Teijo Heinonen (teijo.heinonen@mpk.fi)