Kokonaisturvallisuuspäivä (Joensuu)

Kesto 0,5
Paikkakunta Joensuu
Ilmoittautumisaika 7.11.2022 10.58 - 25.11.2022 13.00

Kokonaisturvallisuuspäivä järjestetään valtakunnallisesti 26.11.2022. Päivän tavoitteena on kertoa, miten Suomi on varautunut ja miten kukin voi itse osallistua koko Suomen turvallisuuden rakentamiseen osallistumalla MPK:n koulutukseen ja järjestöjen toimintaan. Tavoitteena on jakaa tietoa kokonaisturvallisuudesta, rakentaa luottamusta yhteiskunnan varautumiseen ja korostaa kaikkien osallisuutta.

Kaikille kokonaisturvallisuudesta kiinnostuneille 18 vuotta täyttäneille.

Johtuen tulokahvituksen ja lounastarjoilun palveluntuottajan ennakkotilauskäytänteistä, seminaarin tarjoiluissa ei voida valitettavasti huomioida erilaisia ruokavalioita (allergiat/vastaavat).

Seminaariin osallistuville tarjotaan:
Tulokahvi
* kahvi/tee, leivät, leikkeleet, tuorekurkku viipale tuoremehu.
Lounas
*makkarakeitto, leivät, salaatinlehti, ruokajuomat ( vesi, maito, piimä) sekä jälkiruokana tarjolla puolukkakukko vaniljakastikkeen kera sekä kahvi.

Päivä rakentuu kahdesta kokonaisuudesta: keskustoimiston aamupäivällä järjestämästä hybridiseminaarista, joka striimataan piirien paikallisiin tapahtumiin sekä iltapäivällä piireissä järjestettävistä paikallisista omista tapahtumista.

Seminaaripäivän aikataulu:
09.00–09.20 aamukahvi ja ilmoittautuminen
ESITELMÄT
09.30-10.00
Seminaarin avaus: Suomen kokonaisturvallisuusmalli ja yhteistyön merkitys turvallisuuden rakentamisessa
Petri Toivonen/Turvallisuuskomitean pääsihteeri

10.00-10.45
Suomen sotilaallinen varautuminen, peilausta Ukrainan tilanteeseen
Harri Ohra-aho/Kenraali evp. entinen puolustusvoimien tiedustelupäällikkö

10.45-11.30
Kyberturvallisuus, turvallisuuden tunne, kansalaisten omat mahdollisuudet vaikuttaa
Jarno Limnéll/Aalto- yliopiston kyberturvallisuuden työelämäprofessori

11.30-12.00
Järjestöt kokonaisturvallisuuden rakentamisessa, aikaisempien puheenvuorojen yhteenvetoa, nuoret
Riitta Björn

12.00–13.00 lounas

13.00–15.00 Info- tapahtuma, kokonaisturvallisuuden toimijoiden esittelypisteet

Seminaari on ilmoittautuneille maksuton.

Joensuu
Kärpänkatu 7