Komppanian kalusto- ja viestivälinekurssi

Kesto
Paikkakunta Hamina
Ilmoittautumisaika 1.1.2023 12.00 - 30.3.2023 23.59

Taito KERTAA tahto = JOUKON suorituskyky.
Tällä kurssilla harjaannutetaan kaluston käsittelytaitoa, joka on jokaisen joukon suorituskyvyn perusta.
Kurssilla koulutetaan jääkärijoukkueen ja -ryhmän tärkeimmän kaluston käsittely (tväl, pion, viesti, pst). Kurssi antaa ryhmänjohtajille ja miehistölle hyvät perusteet joukkueen kaluston käytöstä ja sen kouluttamisesta.
Kurssin koulutusaiheina om mm PKM ja NLAW.

Kurssi soveltuu erityisesti jääkärijoukkueisiin sijoitetuille sekä kaikkiin jalkaväkijoukkoihin sijoitetuille reserviläisille (aliupseerit ja miehistö). Sinänsä kurssia ei ole rajattu millekään tietylle joukolle, kurssille voivat osallistua kaikki reserviläiset.

Kurssi toteutetaan kasarmin pihalla ja luokkatiloissa osa rasteista toteutetaan maastossa. Kurssilaisille jaetaan maastopuku ja sadeasu. Oma lämmin alus- ja välivaatetus on oltava mukana.
Kurssi toteutetaan rastikoulutuksena, noin tunti/rasti, välillä pidetään taukoja sekä kahvitauot.
Kurssilaisten toivotaan majoittuvan kotona, mutta halukkaille järjestetään kasarmimajoitus ja petivaatteet.

LA klo 8 ilmoittautuminen
Lounas