Kesäyön marssi; johto- ja huoltokurssi

Ajankohta 26.5.2023 - 27.5.2023
Aika 16.00
Kesto 1,2
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 24.2.2023 11.00 - 21.5.2023 23.00

Kurssin tavoitteena on toteuttaa Kesäyön marssin tarvitsema johto- ja huoltotoiminta. Kurssi harjaannuttaa kurssilaiset toimimaan suurehkon yleisötapahtuman johtotehtävissä, erilaisissa huollon (taloushuollon tuki, lääkintä, logistiikka) tehtävissä ja muissa tukitehtävissä.

18-vuotta täyttäneet henkilöt.
Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään. Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.

Saat esittää toiveesi tehtävästäsi ja kurssille osallistumisen ajankohdasta ilmoittautuessasi kurssille seuraavista vaihtoehdoista: 1) kenttämuonitus/muonitus, 2) lääkinnälliset varotehtävät, 3) kuljetustehtävät, 4) toimistotehtävät marssitoimistossa, 5) huoltotehtävät marssireittien, huoltopisteillä, 6) valokuvaus/tiedotus tai 7) mikä tahansa tehtävä käy.

Tapahtuma kestää lähes yhtäjaksoisesti perjantaista klo 18.00:sta lauantaihin klo 14.00 saakka. Voit ilmoittautumisen yhteydessä ilmoittaa millä aikavälillä sinun on mahdollisuus osallistua kurssin tehtäviin.

Kurssilaiset saavat tarkemmat ohjeet kurssin yleisjärjestelyistä, aikatauluista ja tehtävistä kurssille hyväksymisen yhteydessä.

Alustava ohjelma (muutokset mahdollisia)

Perjantai 26.5
Kurssilaiset ilmoittautuvat kurssille oman tehtävänsä mukaisesti erikseen sovittuina aikoina ja tehtävänsä mukaisella paikalla.
klo 12.00–19.00 Valmistelut
- turvallisuuspuhuttelu, perusteet
- koulutus
- valmistelut
- maastontiedustelu/valmistelu
klo 20.00–24.00 Marssikurssien johtaminen/huolto
- turvallisuuspuhuttelut
- talous- ja lääkintähuolto, kuljetukset
- muu tukitoiminta

Lauantai 27.5.
klo 00.00–14.00 Marssikurssien johtaminen/huolto
- turvallisuuspuhuttelut
- talous- ja lääkintähuolto, kuljetukset
- muu tukitoiminta
klo 14.00–16.00 Purkaminen, huolto, palautteet, kotiuttaminen

Kurssi on kurssilaiselle maksuton.

Ylämyllyn Varastoalue/Liperin polkureitistö
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Kurssinjohtaja/hallinto: Valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, puh. 050 3361602)