Kesäyön marssi; 17 km

Kesto 0,5
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 24.2.2023 11.00 - 19.5.2023 23.00

Kurssin tavoitteena on suorittaa 17 km:n maastomarssi kevyehkössä marssivarustuksessa.
Marssin tarkoitus on kehittää kurssilaisten marssitaitoja ja fyysistä toimintakykyä

Kurssi sopii kaikille 15 vuotta täyttäneille henkilöille (alle 18 -vuotiaat huoltajan suostumuksella).
Savo-Karjalan Maanpuolustuspiirin piiripäällikkö hyväksyy kurssilaiset kurssille.

Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään. Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.
Marssi suoritetaan Ylämyllyn lähialueella hyödyntäen Liperin kunnan Kinttupolku-reitistöä.

Kurssilaiset saavat tarkemmat tiedot marssireitistä ja marssin yleisjärjestelyistä (varustus, huolto, opastus, pysäköinti jne) hyväksymisilmoituksen yhteydessä.

Ilmoittautumisen kurssille voit perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutuksen voit tehdä MPK:n koulutuskalenterin kautta (koulutuskalenteri.mpk.fi) omalta MPK-kortiltasi. Lähempänä kurssin alkua et voi perua osallistumistasi ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista ”pakottavista” esteistä voit ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse Jukka Päiviselle (jukka.paivinen@mpk.fi, 0503361602).
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssilaiselta kurssimaksu (15 €).

Alustava ohjelma (pienet muutokset mahdollisia)

Lauantai 27.5.
klo 8.00 mennessä Kurssilaisten ilmoittautuminen
klo 8.00–9.00 Marssivalmistelut
-turvallisuuspuhuttelut ja marssivalmistelut
klo 09.00–13.00 Marssisuoritus
-17 km (Ylämyllyn lähialue)
klo 13.00–14.00 Huoltotoimenpiteet
-peseytyminen, ruokailu, kotiuttaminen

Kurssimaksu kattaa kurssiaikaisen vakuutuksen, marssiaikaisen huollon ja marssinjälkeisen keittoaterian.

Ylämyllyn Varastoalue/Liperin polkureitistö
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Kurssinjohtaja/hallinto: Valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, puh. 050 3361602)