HUHTI-HÄLVÄ 23 Tiedustelun peruskurssi P1

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Hollola
Ilmoittautumisaika 1.2.2023 18.17 - 10.4.2023 17.00

Kurssin käytyään kurssilainen ymmärtää tiedusteluryhmän kokoonpanon ja tehtävät, tuntee tiedustelijan henkilökohtaiset varusteet/välineet ja niiden käytön sekä tuntee tiedusteluryhmän käytössä olevan viestikaluston ja viestitoiminnan perusteet sekä tiedustelutulenjohdon perusteet.

Kurssi on tarkoitettu sijoittamiskelpoisille reserviläisille.

Kurssilaisen on oltava suorittanut varusmiespalveluksensa Suomessa sekä kyettävä fyysisesti toimimaan maasto-olosuhteissa taisteluvarustuksessa.

Muita esitietoja ei ole. Kurssille osallistuminen ei siis edellytä Tiedustelun peruskurssi P2 käymistä. P1 ja P2 voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.

Kurssilaiset kirjautuvat kurssille 21.4. klo 17 mennessä Hälvälän tauluvaraston luokassa.
Kurssi päättyy sunnuntaina 23.4. klo 16 mennessä.

Kurssin sisältö:
- Paikallisjoukkojen tiedustelu
- Viestiliikenne ja viestittäminen
- Viuhka- ja kylkipanokset
- Taisteluensiapu
- Tiedustelutulenjohto

Tämä kurssi on osa MPK:n tiedustelun koulutusohjelmaa. P1- sekä P2 -kurssit tulee olla suoritettuna ennen jatkokursseille ilmoittautumista.

Kurssi on maksuton sisältäen koulutuksen, majoituksen, ruokailut ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Hälvälän harjoitusalue
Ampumaradantie